tisdag, januari 06, 2009

Starten på 2009

Lite kort i punktform. Och jag är rätt säker på att det kommer bli ett riktigt bra år.
Jag har nämligen haft sendrag i vaden idag. Ett säkert tecken på att det blir ett bra år.
Eller regnigt. Kollar Bondepraktikan nu.

Annars så har The Brat och jag hunnit med en kulturhelg.
Naturhistoriska museet.
Men dra åt helvete vad små barn det var där som skrek och tjoade. När jag får barn ska jag givetvis ta med dem dit och hämnas. Med skillanden att mina barn kommer vara lite sötare och mycket smartare.

Idag, Etnografiska museet. Och tro det eller ej. Vi lyckas komma dit när de har en barndag. Och helt ärligt tror jag att de småskitungarna inte har en aning om vem Sven Hedin är.

Plus att jag hunnit med att hämta specialbröd från Härjedalen hos M&P.
Och inte minst.

Lagat en sjukt god tortellinigratäng med Sweet Chili sås.

Tortellini.
Creme Fraiche.
Sweet Chili Dressing
Tomatpure
Skinka
Tomater
Champinjoner.

Jag borde bli kock.


God natt.

A.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill bara säga att jag nu lyssnar på Little Willie... hade glömt hur bra den var, sitter och sjunger med så där lite lagom på jobbet. De tycker ändå att jag är lite skum så det skit samma.

Ps.

Sweet Chili sås.. Finns det att köpa nu, efter 1990?
Blev det päronhalvor med After Eight till efterrätt?

//Jäl

10:24 fm  
Blogger A. said...

Haha... Den är en kanonbit. Går inte att komma ifrån.

Och nej, inte egentligen. Men jag har en kontakt. En kanal skulle man kunna säga som kan plocka fram lite specialgrejer ibland.

Skulle ha blivit det till efterrätt. Om jag inte ätit upp alla After Eight medan jag lagade maten...

11:04 fm  
Blogger Winnie The Pooh said...

Kan du utveckla receptet något? Jag är nästintill kulinarisk-dyslektiker...

11:46 fm  
Blogger A. said...

Jag har inget recept. Jag blandar bara lite..

Men koka tortellini lite lagom först. Sen blanda ihop resten och häll över. Sen garnera med några tomater ;-) In i ugnen...

12:30 em  
Anonymous Anonym said...

Nästa gång kan du ju göra den a la Hawaii!!! Fint 80-tals svennigt & bra!!

Närå...feel free att gästblogga hos mig med dina kulinariska upptäckter ;-)

Själv skall jag sätta igång & laga mat på allvar när jag kommer hem...Vart jag skall? Mjoooo serru...drar till Thailand imorgon...tycker inte att julsemestern räckte...plus att dete var litte dåligt med sol & värme;-)

3:53 em  
Anonymous Anonym said...

Att skrika och störa ingår liksom i barnens samhällssociala uppdrag (preventivmedelspropaganda eller vad man nu vill kalla det).
Säkert kommer du, liksom alla andra, att få både snällare och smartare barn. Men lik förbannat kommer de att uppfylla sina allmänpliktiga åtaganden, allra helst när det är som minst passande.

11:09 em  
Blogger A. said...

Johanna: Nej nej. Jag hoppas mina framtida barn blir små odågor som plågar andra som är i min situation då. Jag måste ju ändå tycka om dem liksom. Oavsett vad de gör... ;-)

6:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home