måndag, december 29, 2008

BMI...

Jag har lusläst vårt intranät.
Här på jobbet finns ett Gå-Ner-i-vikt program. Om man har ett BMI över 25 kan man få hjälp med att gå ner i vikt på firmans bekostnad.
Det har jag. 25.1 enligt formeln.
Man ska träffa lite sjuksyrror och dietister och sånt.


En gång när jag var riktigt vältränad som ung hade jag 27....
Alltså får jag vara med. Om jag vill.
Så det är check på det första.
Sen skulle det verkligen hjälpa mig att träffa en dietist. På riktigt.
Jag kommer aldrig på vad jag ska laga för middag. Och där borde ju en dietist ha lite ideer...

System är till för att utnyttjas. Så nu skickar jag in en ansökan till chefen om det.
Det kommer han dessutom tycka är kul.


A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Äsch. Du är säkert en sån där kille som brukar beskrivas som "övervikt pga muskler" i hälsochecker.. Ska nog tipsa din chef ;)

5:06 em  
Anonymous Anonym said...

Muskler? Haha, Ninde du har inte träffat A va???

6:27 em  
Anonymous Anonym said...

Men du får ju kolla in min blogg för middagstips...Kanske ej så nyttiga men goda :-)

6:59 em  
Blogger A. said...

Ninde: Haha. Exakt så.

CK: Look whos talking. Mannen som skaffar barn för att slippa jobba... Tänk på att mina skattepengar försörjer dig...

Ninde: Onyttigt och gott är bättre än nyttigt och gott :-)

7:38 em  
Blogger A. said...

Och det var Ninni jag menade. Inte Ninde på det onyttiga... hehe

8:12 em  
Blogger Ninde said...

ck: Nä mest muskler säger vi..(eller också är jag bara ovanligt snäll i väntan på den utlovade julklappen från A-de där 2timmarna extra varje dag..)

a: Ha,ha tänkte väl..

9:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home