tisdag, december 23, 2008

Julklappsutdelning...

Och så några små kommentarer om er.

Och nej. Man får inte byta. Jag vet vad som är bra för er. Man kan klaga men inte byta. Och kravet för att få något är att man kommenterar ibland i alla fall…

Lillbrorsan – Ett inbetalningskort. Och en kokbok. Hamburgare funkar inte jämt.

(Nej, jag ska inte ta upp det och förstöra julafton imorgon. Och ja, du får en riktig present också. Var inte orolig.)
404 – Pepparkakor. Bra för din attityd.
Dot – Tålamod med din roomie. Men det är ju inge roligt. Så du får en magisk fjärrkontroll som funkar på roomien istället. Jag rekommenderar ”mute-knappen”. Eller knappen för texttv. Så måste han skriva ner vad han vill. Och så obegränsat med choklad. Och kollegor som gör som du säger ;-)

Moi – Tror du var den kanske första som kommenterade här. du får tillgång till P3:s musikarkiv. Och laglig tillgång dit. Och ett par öl. Det är ändå jul.

Troligtvis de, av de som inte känner mig och tvingade mig att skaffa en blogg för att sluta mailterra dem,* som läst längst... Så alla ni tre skulle ju kunna få något bättre att göra i julklapp men mitt ego kan inte ge bort det. Tyvärr.

Ninde – Trolltyg i tomteskogen. Och 2 timmar till per dag. Jag får kramp när jag läser om dina helger.
Emster – En Furby. Det närmaste en riktig kattunge du kommer. Om det inte står något om katt i 5 årsplanen så klart. Och en voodoo-docka i form av Peter Jihde.
CK – En väckarklocka och en kopp automatkaffe. Snart försörjer jag dig inte längre. Wake up and smell the coffee…
Jäl – En Faxlåda i mobilen. Finns modernare varianter av faxen numer.
Nikki Slurk aka Geishan– Årsförbrukning av Resorb. Och en kedja att sätta fast garderobsbrickan i. Hänges med fördel runt halsen.
The Brat – SMS-tumme. Får du inte det av mig kommer den ändå. 1000 sms om dagen är inte normalt.
Ängeln – Privatchaufför. Körs inte hundar, katter, hästar eller huliganer så ska tydligen syrror och pappor ha skjuts.
Fru R – En PRAO-plats hos A en vecka. Du som gillar byråkrati…
Lois Lane – Öronproppar. För snart får du höra vilka dårar din man jobbar med. Igen.
Ida – Hmm. Du, kommenterar ju aldrig längre men får en för lång och trogen tjänst. Och för att du är en av få som i alla fall känner igen rösten på A. Ett par pumps med sjukt höga klackar och en nackkrage om du ska fortsätta hångla med 3-meters mannen kan du nog behöva.
Penny – Dig vet jag ju inget om heller. Stryk i första derbyt? Men det är väl inte så troligt. Så det blir ledigt på klämdagar. Vi stackars statligt anställda. Du är förresten supersvår att komma på något till. Du får nöja dig med det. Och en vit jul. Fast inte på bajen-sättet…
Ninni – Gbg:s Gordon Ramsey. En egen restaurang. Och bra diskpersonal. Jag blir stammis direkt.

Okej, har jag glömt någon?
Ni har mellandagsrean på er att gnälla. Sen är det kört.


Nu ska jag slå in julklappar på riktigt.
Alltså ni skulle vara släkt med mig på något sätt. Eller tillsammans med mig. Jag är så jävla grym på att köpa bra julklappar att jag blir rädd för mig själv.
Just nu är jag så uppspelt att jag nästan ringt Le Twin och berättat vad han ska få för att jag är så nöjd.
Och de säger att julen bara är för barn.
Icke säger jag.

A.

* Det gick ju sådär eller hur...

17 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

En PRAO-plats, alltså...
Jahapp. På jobbe´ eller hemma?

8:57 em  
Blogger A. said...

Haha... Hemmma hos A är det inte så byråkratiskt. Jag kommer på en ide. Och sen gör vi så... :-)

9:14 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Då låter det som om det är Hemma-Hos PRAO som gäller! Du tror bara att du klarat dig utan ett ordenligt hemma-arkiv, registreing och ankomststämpling av all inkommen post, katalogisering av dina böcker och tidningar, tre veckors tidsfris för överklagan av beslut, minutiöst utformade blanketter för bokning av tvättstugan samt telefontid mellan 8.00 och 8.15. ;-)

9:33 em  
Blogger emster said...

Jag och Jäl är nöjda med våra klappar. Av oss får du en hemmagjord ljusstake som vår sötnalle Daniel Lemma har gjort i syslöjden på Nalledagiset. Han har kämpat hela hösten med den.

Och så får du en påse braj.

Go jul!

9:40 em  
Blogger 404 said...

Nu känner jag mig kränkt för presenterna till dot, men det var säkert din mening. *knaprar på pepparkakorna*

9:43 em  
Anonymous Anonym said...

Fantastiskt bra och användbara presenter :)

Av mig får du en anti-fågel skyddsdräkt. Ska bara sy lite (eller snarare fjärrkontrolla-trolla så att 404 gör det)

9:45 em  
Blogger A. said...

Emster: Inte illa, en hemmasydd ljusstake av sötnallen Daniel Lemma och en påse braj. Kan bli en skojig julafton tror jag..

404: Ät några till innan du kommenterar... ;-)

Dot: Tror att den kommer vara väldigt användbar...
Och skyddsdräkt mot fåglar borde finnas. :-)

11:46 em  
Anonymous Anonym said...

Hmmm manlig privatchafför???

Kan man ha en önskelista på egenskaper som bör uppfyllas?

2:31 em  
Blogger A. said...

Det är klart du får det Ängeln. Inga problem. :-)

11:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Man tackar å de ödmjukaste!!! En hemskt fin klapp må jag säga!!!

7:51 em  
Blogger Ninde said...

Mycket tacksam för de 2 timmarna extra. Men trolltyg i tomteskogen?! Tycker jag haft mer än min beskärda del av troll just nu...

Men bara för att jag är så snäll ska du får en julklapp av mig med. En tjejfest. För A. Bara A och en massa tjejer. Så kanske det blir slut på gnället om att du inte blir bjuden på sånt? ;)

2:22 em  
Blogger Serafim said...

Hahhaha.. eller en resa till Wisconsin*??


* den här referensen förväntar jag mig att klarar Ninde

3:08 em  
Blogger A. said...

Ninde: Man tackar. Maila om tid och plats.

Serafim: Till och med jag grejar ju den. Härliga Wisconsin! Och jag som pratar engelska med en skottsk accent. Tror du det funkar lika bra? ;-)

5:42 em  
Blogger Serafim said...

Precis! Det är väl en jättefin julklapp. Du kan ju komma hem med en sån i släptåg?

5:48 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, åhh tack. Jag behöver det verkligen faktiskt. Ok, inte 3 meter då, men 2 är det iaf. Tack A!

10:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack snälla! Jag är en fairly enkel kvinna och nöjer mig med gott med klämledighet.
Eller;
Kaffe.
Perfekt skoterföre.
Fina klackeskor.
Ostkrokar.
Öl.
Bra fiskevatten.
Seger för Hammarby.

Happy times i det lilla!

5:27 em  
Blogger A. said...

Penny: Bortsett från Klackskorna och Hammarby skulle jag vara fantastiskt nöd med samma saker...

Sitter just nu och väntar på att pappa ska ringa och berätta om "vi" har skaffat en skoter;-)

9:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home