fredag, december 19, 2008

Nordens Fransmän...

Jag behöver ett nytt lösenord.
Till en viktig funktion.

I instruktionerna för lösenord står det tydligt.

"OBS! All konversation ska ske på engelska! Helpdesk är lokaliserad i Finland. "

Ska man då förvänta sig att få ett svar på Finska?
Blir så trött på finnar. Tror de på allvar att någon utanför Finland eller med finska föräldrar pratar deras språk?

Undrar om de förstod mitt svar.

"Jag fattar inte ett ord. Tack för att ni svarade på finska.
Kanon, verkligen.

Eder A. "

A.

4 Comments:

Blogger emster said...

Allvarligt, finnar förstår väl svenska ganska ofta? I alla fall är det min uppfattning (jobbar i en nordisk organisation så jag stöter på dem ibland...)

Själv kan jag några få ord på finska: Yksi kaksi. Moi moi. arvopaperi. såna viktiga saker...

3:37 em  
Blogger A. said...

Jo, det borde de. Det är därför det är så jävla löjligt att vi måste skriva på engelska.(Finnarna har bestämt det. Det minsta man kan förvänta sig då är de svarar på Engelska.

Kan samma. Utom Arvopaperi. Men kan lägga till Hirvi och Eisaa Peittää... Mycket viktigt det med!

Helg nu va?

3:41 em  
Blogger emster said...

Ja helg.

Peace out man.

Hiphopganstasyle!

3:47 em  
Blogger Ninde said...

A: Åja, klaga inte. De la åtminstone inte på luren i ditt öra för att du pratade svenska..

Jo, de allra flesta har läst svenska i skolan. De förstod nog. Satt nog och smålog för sig själva när de sa ett par väl valda finska ord om den där svensken i luren..;)

5:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home