måndag, december 15, 2008

Le Helg

Helgen var mycket bra.
Frånsett att jag somnade under första resan i På Spåret. Men det gjorde inte så mycket för jag har lite svårt för alldeles för självgoda typer som Birro*

Helgen sen spenderades på Skansens julmarknad med The Brat. Han är nog den enda som lyckas med att fylla sin egen handske med glögg. Och dessutom inte kunna erkänna att han är kass.

Sen kan det vara onödigt att framför en tavla av Simon & Thomas ha en lång utläggning om giver och receiver, man och kvinna även om det är roligt. Speciellt när det inte är The Brat jag har utläggningen för utan två medelålderspar.
Nästa gång ska jag titta vem som står bredvid mig. The Brat visade sig vara mer intresserad av kantareller i glas...

Men de tyckte det var kul. Och jag blev generad.

Annars har Lillbrorsans tjej tagit examen.
Det firade Lillbrorsan med att laga middag åt henne.
Riktigt flott av honom.
Jag såg lite vin, fin mat och sånt framför mig.
Fira lite.
Inte Lillbrorsan.
Han stekte hamburgare. För han var så jävla sugen...

Jag hade dumpat honom.

A.
* Ja, naturligvis utom mig själv då...

6 Comments:

Blogger emster said...

Jag tyckte att Skansens julmarknad sög balle! Liseberg mycket bättre!

9:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Helt rätt. Middag med hamburgare? Jag hade nog övervägt att dumpa honom... just för att han var så jävla sugen. Var det inte till henne han skulle göra middag?

11:14 fm  
Blogger A. said...

Emster: Göteborg suger balle. Skansken är fint.

Ängeln: Jo, men nu tänker inte Lillbrorsan som alla andra...:-D

12:29 em  
Blogger emster said...

Åmä! Gör det inte alls.

3:49 em  
Anonymous Anonym said...

Du kanske glömde säga att hon tog examen på torsdagen och inte på fredagen. Det var alltså i torsdags jag ordnade med bland annat en delikat kladdkaka. Fredagen var alltså en helt vanlig dag och då är hamburgare alltid motiverat...

4:30 em  
Anonymous Anonym said...

Ursel ursäkt. Torsdag = lilla lördag.. alltså vin och lite puff-puff... ;)

5:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home