söndag, december 07, 2008

Le Helg

Efter att ha varit en slagen hjälte i fredags där jag råkade ut för både det ena och det andra på diverse krogar har jag vilat upp mig med att umgås med såna om har hur mycket ork som helst.

Barnföräldrar.
De ser inte trötta ut.
De ler hela tiden.
Och framförallt så tycker de att mina ideer för de små liven är jättebra.
Som att jag fått en 3-åring att på allvar säga

"...mamma, jag vet att det inte är lördag idag men A har ju alltid godis med sig, kan inte vi få äta då..."

Sen så fes ett litet barn på mig så hela mitt ben vibrerade.
Jag reagerade som vilken van farbror som helst och bar honom på sträckta armar till hans föräldrar.
Nu kanske det inte är världens roligaste ämne men det är helt sjukt vilket tryck en 7-veckors kille kan bygga upp. I San Fransisco hade de sprungit till skyddsrummen.
Men han gillar mig.
Vänta bara tills han fått sin fotboll i julklapp.

Annars har jag och Le Twin en vadslagning om vem av mamma och pappa som får ryggskott först.
För första gången på ca 25 år kryper de omkring på golvet. Vi är tveksamma till att de gjorde det med Lillbrorsan.
Mitt tips är farsan inom 3 veckor medan Le Twin tror på mamma inom 36 timmar...


A.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha! Kom du på att ta bort namnet ;) Misstag eller planerat?

9:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home