tisdag, december 09, 2008

Årets viktigaste leverans..

Den får inte gå fel.
Kan inte gå fel. Allt är planerad och klart in i minsta detalj.

Kunden ringer 16.36. Tredje samtalet underdagen. 16.30 skulle det göras.

Det har gått fel.
Inte för att vi gör fel.
Inte för att jag gjort fel.
En jävla amatörfirma till installatörer har slarvat bort materialet.

"Vi har inte fått det"

Och jag sitter med en kvittens i handen på mottagande under förra veckan. Påskrivet av deras materialmottagare eller vad fan han är.
Just ja, specialbeställt material. Som inte går att få tag på på mindre än en vecka.
Just vart så jävla arg att jag fick tårar i ögonen.
Och är högröd i ansiktet.
Kontakten hänvisar till sin kollega.
Ringer dit och är rasande.
Han har hänvisat till sin pappalediga kollega. Modigt.
Ber om ursäkt och ringer upp idioten jag nyss talat med.

Och det j***a a**t har stängt av telefonen.

Tror aldrig jag lämnat ett sånt argt meddelande till någon. Nu ska jag ringa chefer.


A. (rg som ett bi)

6 Comments:

Blogger emster said...

Fifan! Heja heja! Jälva muppfirma.

Jag vet PRECIIIIIIS hur det är att behöva bråka jämt. Det tar så mkt energi.

Good luck.

8:37 em  
Blogger A. said...

Ja, det tar på krafterna. Brukar inte behöva bråka alls egentligen. Not my style.

Men det meddelande jag lämnade på en chefs telefonsvarare idag gör nog att han ser sig över axeln när han går ut imorgon bitti...

Och ja, jag fick direkt dåligt samvete efter... haha

10:43 em  
Anonymous Anonym said...

Välkommen till telecom..

12:10 em  
Blogger Ninde said...

Jamen idiot. Alla kan göra misstag. Men att göra en dundertabbe och sedan springa och gömma sig istället för att reda upp eländet borde vara ett fullgott skäl att avskeda någon med omedelbar verkan..

Vad än du sa var det säkert välförtjänt...

1:11 em  
Blogger A. said...

Ängeln: Är vi kollegor i branschen ;-)

Ninde: Ja, men jag fick lite dåligt samvete igår men det lönade sig...

1:20 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har ju lämnat den branchen.. men var där i 7 år.. så joo har sett ett och annat.

Vad sägs installatören som drog en vanlig nätverkskabel utomhus och över en väg. Funkade till det började regna.. och inte alltför många bilar körde över. Kunden skickade in foton på eländet...

6:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home