lördag, december 20, 2008

Dagens "jag har en favoritson"

På vägen hem i bilen ringer det på Le Twins telefon.
Jag hör inte konversationen utan återger bara det jag hör från Le Twin

LT- Ja, det är XX
- .........................
LY - Sitter i bilen på väg hem med A. Vi har handlat julklappar
-.........................
LT - Om en kvart ungefär skulle jag tro.
-........................
LT- Ja, det kan vi väl. Om en timme?
-.......................
LT - Vi säger så, middag?
-......................
LT- Kanon, då slipper vi laga. Hej!

Jag frågar vem det var. Han svarar ärligt på vem det är. Då säger han att det var Mamma A.
Som vet att jag satt bredvid.

Tror ni att det nu 3 timmar senare har ringt på min telefon? Icke.
Nu ska jag som protest inte åka dit på julafton heller.
Eller innan julafton i alla fall.


A.