lördag, december 20, 2008

Ensam i staden...

Idag har jag handlat julklappar.
I stan.
Jag var nästan ensam, nåja med mitt sällskap, när jag kom dit. När jag i vild panik armbågade mig ut från Gallerian var jag inte det.

Annars kan vi konstatera att handlandet fick sig en törn direkt.
Och till mitt försvar kan jag säga att det inte såg kallt ut ute imorse. Så jag tog en väst och en tröja...

Mitt första inköp blev en underställströja till mig själv. Som jag snabbt satte på mig i en provhytt på Stadium.

Annars så;
Pappa - Check.
Le Twins tjej - Check
Mamma - Check
Lillbrorsan - Check
Le Twins grabb - Check
Le Twin - Ocheck.

Men det var för att han var med som sällskap.
Efter jag sprungit runt i affärer och letat efter julklappar till dem har jag aldrig ångrat något så mycket som att jag köpte och satte på mig underställströjan.
Som jag svettades.
Det rann mer eller mindre om mig. Jag hade dessutom en snygg mössa vilket i kombination med en outhärdlig värme förstört min frilla som av naturliga skäl då inte heller kunde tas av.
Sista stoppet på Gallerian var det nog. Mössan åkte av.
Högröd i ansiktet, svettig och med håret åt alla håll påpekade Le Twin att jag såg ut som jag kommit in från ett försäsongspass med Åttahundringar.
Då satte jag på mig mössan igen.

Men nu är jag hemma och lever. Ni kan andas ut.

A.