söndag, december 28, 2008

Måndag

På något sätt gör det inget att jobba imorgon...

Men idag har jag vart på bilutflykt. Och promenadutflykt för att få lite frisk luft.

Medan jag var ute och gick så slog en konstig tanke mig.
Jag gick och funderade på vad jag skulle säga till en hundägare om deras okontrollerade byracka kom och hoppade upp mot mig.

Jag kom fram till allt möjligt från hot om avlivning(av hunden) till att de inte var värda att ha en hund om de inte kunde ha kontroll på den vidare till att jag ansåg att de var respektlösa mot människor i sin omgivning och skulle polisanmälas för diverse saker.

Det var en trevlig promenad. Ingen hund hoppade upp mot mig.

Och imorgon syns vi klockan 8.30 på jobbet. Ok?

A.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Okontrollerade byrackor är riktigt irriterande, men det där med kontrollerat okontrollerade byrackor ska vara ett rätt bra knep för att ta kontakt. Har jag hört..
Förutsatt att personen ifråga inte börjar hota om avlivning.

9:49 em  
Blogger A. said...

Hehe... Jo så är det ju. Men en kontrollerat okontrollerad hund är ju kontrollerad... Eller hur blir det. Men ur det perspektivet blir min promenad mer tragisk eftersom hundar hoppade upp mot folk överallt utom mot mig...

Kul att du kunde påpeka det ;-)

10:11 em  
Blogger Ninde said...

Hot om avlivning? Cruela de A? ;)

Och ha så kul på jobbet. He he he..

10:17 fm  
Blogger Serafim said...

Håller med Ninde... Cruela de A?

Som uppenbarligen inte sett hundtricket ;)

10:37 fm  
Blogger A. said...

Har visst sett hundtricket. Bara bitter för inga hundar eller hundägarinnor kommer fram till mig med sina hundar och skrämmer mig medan varenda jäkel i övrigt tydligen blir "påhoppad" :D

Och skulle en hund springa fram och bita mig så anser jag att jag har rätt i det. Då ska ägaren inte ha en hund...

10:48 fm  
Blogger Ninde said...

Cruela de A: Du är alltså bitter för att ingen hund hoppat på dig så att du kan hota den med avlivling? Hm...

..och Grå Katten vill veta om du är lika anti emot katter? :/

10:56 fm  
Blogger A. said...

Absolut inte. Hälsa honom det ;-)

12:11 em  
Blogger Serafim said...

Men om du hade fått 5 stycken som blev överlyckliga att se dig.. Alla hoppar garanterat???

1:58 em  
Blogger A. said...

Då hade jag ju blivit jätteglad så klart... ;-) Och lite rädd...

2:48 em  
Blogger Ninde said...

a: Han låter hälsa att du har stigit väsentligt i hans aktning..;)

serafim: Och jag skulle tycka att husse var en trevlig djurvän, om än i behov av lite dressyr. Typ..;)

5:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home