måndag, januari 05, 2009

Tio minus och motvind. Men så härligt ändå...

På torsdag är det dags. Fotbollen startar. Igen.
Kanske den bästa dagen varje år.
Det brukar vara sisådär -10 och vi ska ut på en gammal fotbollsplan någonstans.

Och det betyder ju att jag måste ha nya skor.
Jag spelar av tradition alltid i svarta skor. Allt annat är rätt töntigt för en som vuxit upp med Patrick.*
Men att välja rätt skor är viktigt.
Lite som när The Brat väljer handväska.**
Den ska passa i många situationer. Leriga planer.
Den ska vara smal. Sitta bra. Men inte för smal.
Lagom mycket för små när man provar dem för första gången. Sen ska de se lite coola ut. Och helst ha runda dobbar.***


Så antagligen ett par svarta i år igen. Men det är ju lite trist.


Men jag funderar på att pimpa upp mitt fotbollslirande lite i år.


Så vad tror ni, kan dessa funka ?



Fast det är ju inte runda dobbar. Och Nike är inte bra. Inte bra alls. Men de är ju lite coola.

A.

*Patrick. Alla som spelat fotboll vet exakt vilja mackor jag pratar om. I alla fall om man är så gammal som jag.
** Ja, han vill ha något fint och inte för tjejigt. Som han kan ha sin mobiltelefon i. Och se bra ut med. Både på dagen och kvällen.
*** Dobbar. Dobbar. Det heter inte Dubbar bara för att Glenn Hysen och Pontus Kåmark tror det i tv.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Copa Mundial?

8:39 em  
Blogger A. said...

Kommer att bli ett par Umbro. Copa är för smala. Men jävligt snygga. Kanske ska klämma ner fossingarna i ett par sådana ändå...

9:33 em  
Blogger Peppe said...

Skämtar du? Ske ni SE på fotboll eller SPELA? Du vet väl att temperaturen står på The Day After Tomorrow?

7:20 em  
Blogger A. said...

Vi börjar försäsongsträningen ja.. :-)

Och har märkt av det där om temperaturen ;-)

8:06 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

LOL! Jag tycker definiivt du skall ha de pimpade Nikesen! Iskallt!

8:45 em  
Anonymous Anonym said...

Så Copa finns än alltså? Det var som fan. Vad hette de där med känguruskinn?

8:47 em  
Blogger A. said...

Fru R: Men de passar till ett rött matchställ?

CK: Ja, de finns kvar. En klassiker. Känguruskinn. Var inte de en variant av Copa? Eller var det Puma King?

10:01 em  
Blogger Ninde said...

-10 och motvind? Låter som en hit. Verkligen. Nog för att jag kan sympatisera med begrepp som hellre frysa i nåt snyggt än ta nåt bekvämt. Men du är ju kille. Trodde ni hade mer vett än så. Låter mer som ett klimat för ryska vinterkängor. Eller Moonboots;)

11:33 fm  
Blogger A. said...

Moonboots... det går inte att dra iväg sköna bananinlägg i såna... Och man får ju röra på sig... Och känner jag tränaren rätt så blir det mer röra på sig än bollar på träningarna.

Men visst var dojjorna lite coola?

1:09 em  
Blogger Ninde said...

Supercoola.
Bananinlägg?

1:57 em  
Blogger A. said...

Ja, bananinlägg. Det måste du veta vad det är. Jag vet ju vad stigbyglar, skänkelvikningar och piaf är...

1:58 em  
Anonymous bloggare på icedaniel.se said...

Schyssta skor !

8:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home