söndag, januari 04, 2009

Så var det där här med planering...

Mitt nyårslöfte var egentligen bara en sak. Jag skulle lära mig att säga nej och samtidigt planera.

Det slutade med att jag igår hade lovat bort mig på två saker. På två olika orter.
Och den ena grejen hade jag verkligen ingen lust med. Men istället för att tacka nej direkt så sa jag att "jo, men det vore ju trevligt" totalt utan koll på att jag hade lovat att iklä mig nitar, läder och sminka mig lite coolt på annat ställe.

Japp Guitar Hero night. Jag stinker som rocker. Jag är rent ut sagt usel. Kanske tom skrämmande usel.

Så jag gick in för dricka öl och prata med folk istället. Och gärna avslutandes med att dataspel är för barn och killar som kommer att dö som oskulder. Jag blev inte skitpoppis.
Sen körde jag några sköna dansmoves och ramlade hem alldeles för sent....
Idag funderar jag på varför det egentligen är så pass kul att vara full.

Gårdagens replikskifte. Ganska så tjock kompis som fått med sig en tjej hem;
- Det var bra. Riktigt kaxiga tuttar!
Bitter avundsjuk kille svarar;
- Jasså, det tyckte hon. Kul.

Jag har aldrig fått någon så röd i ansiktet.


A.

9 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

Nu hoppas jag innerligt att du inte var inblandad i detta replikskifte, på något sätt. Vare sig som svarande eller kärande.
I så fall måste jag sluta läsa här, antingen av anledningen av att du är otroligt svartsjuk (om än j-kligt rapp i käften!) eller inte alls motsvarar min förhoppning om fysik...
(För tillfället har jag efter senaste Bond-rullen fullständigt snöat in på vältränade agenter, så min verklighetsuppfattning må vara lite skev just nu...)
Snälla A, det var väl inte du som sa så/svarade så?
Tänk på att jag är småbarnsförälder. vi är lite blödiga...

2:37 em  
Blogger A. said...

Haha... Kul att du har läst ett tag!

Men jag var inblandad. Och sen ska man nog ta bitterheten över det hela med en liten nypa salt kanske :D

2:51 em  
Blogger A. said...

Och dessutom så vet jag att hade inte jag sagt det så hade någon annan. Så umgås ett gäng 30-någonting killar... :-)

2:56 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Känsla för takt och ton; Det är det som skiljer människan fån djuren, antar jag... *blink, blink*
Seriöst: Klart jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen när jag läste det! Mitt i prick och fullständigt i linje med Fru R´s humor! Men så har jag ju alltid alltid föredragit att hänga i baren, slängandes käft med grabbarna. Helt säkert för att de umgås just så som grabbar trettio-nå´nting umgås och alltid har gjort.
Lugn, jag skall inte sluta läsa. Jag kommer fortsätta både läsa och retas. Hur vore det om du tog och kommenterade tillbaka nå´n gång, btw? För inte fasen är det väl så att du fått tunghäfta??

3:15 em  
Blogger Serafim said...

Hahaha!

"Och gärna avslutandes med att dataspel är för barn och killar som kommer att dö som oskulder."

Underbart liksom kommentaren om tuttar fast den var jävligt elak.. men tycker att fler killar borde inse att tjejer föredrar att de är mer intresserade av att ligga än spela dataspel..

3:29 em  
Blogger Ninde said...

He,he du är ond a. Men förjävla rolig..:D

10:56 fm  
Blogger A. said...

Serafim: Finns mycket idioter bland oss killar. Och jag kan verkligen inte förstå fascinationen med dataspel. Kan inte. Ligga kan jag förstå... ;-)

Ninde: Ond? Moi? Inte då. Men ibland har jag mina stunder ;-)

1:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hehe. Du är så fin.

11:14 em  
Blogger A. said...

Penny: Äsch då. Sa bara vad vem som helst skulle ha gjort;-) Och jag blir nästan generad när du skriver så...

12:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home