onsdag, januari 21, 2009

Träningstips...

Jag har ju ett så kallat gymkort. Som jobbet så fint betalar.
Men så hör jag ju om andras jobb. Typ Dots som har ett eget gym.

Det borde vi ha.
Man kan ju göra alla andra sporter här. Utom normal gymma.
Vi har nämligen en styrkelyftslokal istället.
Styrkelyft.
Lyssna på det - Styrkelyft.
Försök se den bilden ni har av A framför er.
Passar den ihop med styrkelyft?
Nej.

Men idag gick jag och tittade på den.
Det var en styrkelyftslokal. I den satt 5 män i 40-årsåldern med spräckliga vida byxor. Hästsvans. Linnen och såna där små fåniga handskar.
Nu sitter jag och funderar på hur det på ett jättestort företag kan vara fler som vill träna styrkelyft än lite normalt gym för halvfeta 30-50 åringar...

Märkligt. Styrkelyft.
Styrkelyft.
Nej jag förstår inte.

A.

6 Comments:

Blogger Ninde said...

Män i 40 års åldern med hästsvans, spräckliga byxor och linnen? The Anders Borg fanclub?

(Och jo, det är märkligt att ett stort företag premierar en träningsform som bara passar ett fåtal. Buss på dem bara...)

11:18 fm  
Blogger A. said...

Om sanningen ska fram så kan man göra nästan vad som helst. Typ spinning, badminton, innebandy, bowling etc. Och Styrkelyft...

12:39 em  
Blogger Ninde said...

Så då har du ingen ursäkt att inte träna en massa då? ;)

1:11 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

*LOL*
Åh snällka, lägg ut resultatet på YouTube!!

4:36 em  
Blogger emster said...

Vad fan är styrkelyft?

SATS är det enda rätta!

5:31 em  
Blogger A. said...

Ninde: Finns alltid en anledning till att inte träna. Som TV till exempel. :D

Fru R: Visa resultatet... ? Så du tror jag ska börja styrkelyfta? Vill du se mig i trikåer och hantlar? Svårtolkad..;-)

Emster:Exakt. Fast man behöver inte gå dit. Bara ha kort. :D

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home