måndag, april 13, 2009

Hjemme...

Ett par dagar i stugan gör gott. Jag kom hem röd i ansiktet, trött och förkyld. Underbart.

Fast egentligen har jag haft det bra frånsett att Pappa A inte ska bli betrodd med påskgodiset någonsin igen. Lakrits, inget skum och defintivt inga såna där ägg som bara är gjorda av socker.

Lillbrorsan och jag samlade dessutom vuxenpoäng och gick på tur. Sjukt jobbigt. Dessutom hoppade vi över att gå på krogen. Kanske mest min ide.

Men jag känner att jag har gjort det där förut. Jag dricker mig full. Åker taxi. Är snyggast på stället. Får slå mig hem. Nej det orkar jag inte om jag är lite krasslig.

Sen åkte vi hem och jag vill passa på att utse McD i Hemlingby, Gävle till världens sämsta McD. Det är ganska dåligt.

Imorgon laddar vi för rotfyllning. Kanon.


A.

10 Comments:

Anonymous Penny said...

Fint.

Jag håller låg profil och väljer att inte kommentera något av helgens fotbollsresultat.

Deal?

1:59 em  
Blogger A. said...

Penny: Det är en bra deal. Gör inte dig glad och mig förvandlad till ett litet gråtande barn som ligger i fosterställning och skakar. Ingen vinnare direkt.. ;-)

2:56 em  
Anonymous Penny said...

Vi låtsas som om inget har hänt helt enkelt. Bara så. Bra så.

4:04 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

"Jag dricker mig full. Åker taxi. Är snyggast på stället. Får slå mig hem."

I den ordningen, eller? Kan du utveckla det?
Svårt att vara snyggast på stället om man bor själv, menar jag...

I övrigt bara måste jag bli mer frekvent besökare i STHLM´s nattliv så jag får skåda denna Adonis nå´n gång...

9:39 em  
Anonymous ck said...

Var vi inte överrens om en annan McD i Gävle som världens sämsta?

6-0....

11:19 em  
Blogger A. said...

Penny: Bra. Mycket bra.

Fru R: Inte alltid i den ordningen. Ibland åker jag taxi först. Och ibland stannar det på att jag blir full bara. Snyggast på stället är nog ovanligast faktist...

CK: Nja, jag har bytt. LB håller dock med dig...

11:03 fm  
Blogger Ninde said...

Förkyld? Lekt Demi Moore utomhus den här gången eller? ;)

Och Pappa A är inne på rätt påskäggsspår med lakritsen och skippandet av sockerägg. Är väl bara skumgodiset han missade..:)

11:30 fm  
Blogger A. said...

Hehe. Vad som händer i Funäsdalen stannar i Funäsdalen. Tills jag berättar om det i bloggen i alla fall hehe.

Och lakrits är aldrig rätt. Usch och fy.

12:12 em  
Blogger Ninde said...

Synd. Trodde det hette "What happens in Funäsdalen can now be found on You Tube"? :)

1:22 em  
Blogger A. said...

Det kan vara sant också :D

5:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home