fredag, december 02, 2011

Kul start på dagen...

Finns inget bättre än att det första mailet för morgonen innebär att en kund mailar och tycker att jag och min chef ska säga upp oss.
Ett antal personangrepp och lögner senare så var jag gråtfärdig av både ilska, orättvisa och beredd att ringa kompisar som kunde åka upp och spöa honom.

Så vill ni kommentera elakt är idag en bra dag. Mer nerbankad i skorna än vad jag är just nu blir jag nog inte.

Se så, sätt igång...


A. Med tårar i ögonen. Typ.

6 Comments:

Blogger Skitsur said...

Du fiskar efter det ganska så ordentligt, men okejdå..

detlåterinteroligtdetkanduomöjligthaförtjänat...Kram..?

7:06 em  
Blogger A. said...

Jo det gör jag iofs. Men å andra sidan inte varje dag man blir kallad för systematisk lögnare, inkompetent och uppmanad att byta jobb i ett mail...

7:53 em  
Blogger Skitsur said...

OJ, stackarn kan inte varit glad..
Men tänk positivt, du är inte kundansvarig på Tieto iaf...eller..?

8:56 em  
Blogger Skitsur said...

Som tröstande anekdot kan jag berätta att när jag jobbade på en av landets telefonioperatörer (på vanligt kontorsjobb, utan kundkontakt) så hade någon kopplat fel så min fasta telefon var en siffra från ånger-linjen för mobilt bredband. Dit folk ringde när de antingen blivit på lurade kontrakt av skrupellös säljare eller när någon hade shabblat sig ordentligt med deras order.
Så varannan gång jaga lyfte luren så var det jobbsamtal, och varannan gång var det någon som helt ursinneslöst skällde ut mig, berättade hur mycket de hatade mig och företaget ("jag känner igen din jävla röst") Live. Över telefon.

9:56 em  
Blogger A. said...

Nej inte på Tieto ;-)

10:29 em  
Blogger Serafim said...

Charmigt... NOT! Men är väl det som är grejen ibland.

Annars kan du få mitt jobb just nu. Alldeles gratis! Jaaa det är kul men herrejävlar vad rörigt.

3:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home