onsdag, januari 04, 2006

Varför har jag en blogg???

Förmodligen bloggens tråkigaste inlägg hittils.

Varför har man en blogg? Har klurat på det sen igår. Startade den för att jag var uttråkad på jobbet en dag och för att kanske kunna roa någon av er. Jag kan inte skriva. Har inga drömmar om att bli författare. Det här är inte min revansch mot min svensklärare Birger som aldrig gillade mina uppsatser.

Vad ska man egentligen skriva i en blogg.

- Ska man skriva sånt man inte vill berätta för andra? Konstigt då den ligger på internet som ju trots allt inte bara var en fluga som nån sossetant sa.
- Ska man skriva sånt man vill berätta för andra? Konstigt då de flesta bloggar är anonyma.
- Är det en dagbok? De brukar väl Geishan och Lois Lane ha små lås på och hålla välgömda?

Har läst i andra som skriver om massa konstigheter.

Känns som om Le Blogg har hamnat i en konstig diskussion med sig själv om vad den är och varför den finns. Påminner mig lite om boken jag fick läsa Filosofi-klassen på gymnasiet. "Zen och konsten att sköta en motorcykel". Konstig bok eller så var A på tok för omogen för att förstå den. Alltså ingen ide att läsa den nu heller.

Nåja Le Blogg Lever, Leve Le Blogg...


Dagens;

Lunch - sallad med salami. Ingen pasta. AA av AAAAA
Skakigaste - A utan snus, men jag uthärdar.
Bantningstips - Viktväktarna, "borsta tänderna efter maten så fattar munnen att det är färdigätet för den här gången"*

Antal glas vatten - 4
Tuggummin - Drygt en halvpåse hittills.
Grattis - Går till The Brat. I sann cirkusanda a' la bröderna Bronett har han levt i kappsäck och som en riktig cirkus clown men nu har han gått och blivit lägenhetsägare. Inte illa alls The Brat.


* Skratta så jag grät när jag läste det, men vem stod på lunchen nere på Ica och köpte en tandborste och tandkräm.


A.