onsdag, februari 08, 2006

Christer, fegisar och modiga män...

Sitter och lyssnar på Christer ...

På radio alltså. Ett av mina favoritprogram - P3... Inte som Hej Domstol men helt okej. Idag diskuterar de vad för modiga saker de gör samt vad de är rädda för.

Ska bjuda på mina modiga saker jag gjort- inte så många som man önskar.
Ska dessutom bjuda på vad jag är rädd för - En betydligt längre lista än vad jag önskar. Men som kompisarna brukar säga...

Kvinnor och A först... :-)

Nu när vi konstaterat att jag är en fegis så går vi raskt vidare.

Modiga saker jag gjort/gör (I min värld*)

1 - Jag går till tandläkaren trots att jag svettas floder, mår fysiskt illa och vill kräkas hela tiden.
2 - Jag har hållit tal inför en helvetes massa människor utan veta vad jag ska säga. (inte Le Wedding CK) Hade glömt bort att jag skulle hålla tal...
3 -

Pinsamt kort lista. Det är inte ens en lista. Det är två punkter. Har analyserat hela min livstid och kommer på två (2) saker som är modiga av det jag gör/gjort. Jag avgår... **


Vad jag är rädd för :

1 - Krokodiler. Jag vet, de finns inte i Sverige men jag är rädd som fan för krokodiler.
2 - Tandläkarn.
3 - Lösa Hundar som springer omkring.
4 - Lite mörkrädd. Gillar inte att gå upp om det är helt svart. Kan ha en lampa som lyser i hallen medan jag sover. Ibland. På vintern. Eller så måste jag tända lampan i sovrummet innan jag går upp. Kan ha med att göra att jag är som en zombie på morgnarna innan jag duschat och då riskerar gå in i något om det är beckmörkt.
5 - Att bränna mig. Gillar inte varma saker. Eld till exempel.
6 - Fåglar

Slutar nu... finns så mkt mer på den här sidan... Precis lika trist som modiga saker jag gjort listan. :-)


Dagens låt och kanske alla dagars låt...

Infinite Mass - Bullet.



A - En omodig man...


* Alltså kan ni inte säga att det är fel... Och dessutom var listan så kort så hacka inte på den.
** Måste finnas mer. Listan kommer uppdateras...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag delar din rädsla för eld och det gör det hela helt obegripligt att du skulle välja att brännas till döds!! det blir ju samma som att ätas upp av en krokodil...:-)

5:38 em  
Blogger ajja said...

Hehehehe... iof låter det mer som fobier eller nått. Äsch, du e bara lite räddare än kanske .. aaa, men säg 60% av alla oss andra ;)

8:02 em  
Blogger Weine Berg said...

Det finns massvis med modiga saker att göra framöver, så stå på dig! Ge inte upp - vad skulle det ge?

9:40 em  
Anonymous Anonym said...

dags att göra en ronja, börja akta dig för krokodiler på skansen till exempel.

9:17 fm  
Blogger A. said...

Lovar härmed att inte ge upp utan satsa på att göra något modigt då och då. Annars är jag ganska bra på att ge upp :-)

Gå till Skansen och vara rädd för krokodiler, det ska jag fan göra. Nån som vill följa med och vara skraj? Vågar ju knappast gå dit ensam...

11:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home