tisdag, februari 07, 2006

Nyårslöftes uppdatering...

Lite drygt en månad in på 2006 kommer en uppdatering av det stora viktiga punkterna som ni bör hålla reda på. Dessutom en uppdatering av nyårslöften. Eller hur det går egentligen.

Nyårslöften. Har visst tillkommit ett till från de tre allmänt kända.

1. Idag är det exakt 1 månad 5 dagar sen jag snusade.

2. Viktminskningen går ej strålade men jag slipper nog bada i vassen...

3. Peter Jihde frippen.. måste nog trimmas lite snarast. Blir en riktigt frisör den här gången och inte han som tog fram rakmaskinen och skinnflådde mig när jag bad om "... inte så kort, tack..."

4. Det nya löftet. Jag har tydligen i ett svagt ögonblick lovat att bli bra på ett kort i år... Svårt att se att det händer då jag är drabbat av negativ fotogeniqueness*



Nu till de några av de viktiga händelserna. Tar de månadsvis. Vore bra om ni skrev ner de datumen. Jag kommer nog iofs att påminna er...

Juni - A. har namnsdag på sitt andra namn. Midsommarafton.
Augusti - A och bror fyller år. Räkna med ett kalas modell större. Och ni som tror ni kan bli inbjudna. Boka fan inte in något.
November - A har namnsdag igen.
December - Julafton, Nyårsafton...

Har säkert glömt några men det fylls på efterhand.


Nu ska jag dricka pulverkaffe och äta en chokladboll som jag hittat liggande i en låda här på kontoret**.

Bilen har fortfarande inte ringt och sagt att den är klar.... Ser dollartecken med vingar som flyger i en riktning som är tvärtemot den riktning som


A - I meningslöshetens tjänst...


* Har inte en riktigt jävla aning om hur det stavas.
** I en låda i kylskåpet alltså..

3 Comments:

Blogger ajja said...

Uh! 30 års dagen ja. Fi va vi kommer bli gammla. Är det meningen att man ska växa upp oxo? *s*

2:36 em  
Blogger A. said...

25... är väl den åldern som kommer efter 24?

2:51 em  
Blogger ajja said...

Jo, kanske.. Jag vet inte. Är själv 23, får höra det för jämnan.

4:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home