lördag, februari 04, 2006

Short update...

A på plats i den lilla staden som låter som en svordom och stundtals luktar kaffe... Hemma hos CK och Lois Lane, på väg till Geishan för fest.Ikvälls ska det dansas runt på stadens lokala etablissemang och som sagt, ser ni någon dansa i egen takt är ni varmt välkomna fram och bjuda på en öl.

Dagen så långt. Efter varken lärt någon basta eller spela biljard igår gick vi över till poker. Alla killar tror att de kan spela poker. Det kan vi inte. Inte A i alla fall. Inte heller XX som tog priset som kvällens looser med ett bra antal hundralappar back och en kväll som kröntes med en p-bot...

Lördag so far... Jag tar sammanfattningen.
Vakna. Gå in i 2000 talet med en ny mobil. 6 år försent. Åka bil till den lilla staden. Handla semla på stans bageri, inget litet troll som jobba. Äta semla. Hälsa på lillbrorsan. Äta med mamma och pappa* och lillbrorsan. Åka hem till CK och Lois. Färga håret. Göra om det för att det inte tog. Ångra mig. Glömma "plasthandskarna" när jag skulle skölja bort det. Svarta handflator. Läckert. Ångrar mig inte längre. Ser bättre ut än på länge. Åtminstone i min värld. Får jag till Jihde frillan och dansstegen så, eller vem lurar jag. Ni hittar mig i baren med lite mörkare hår än vanligt.

Här är vi nu. 18.34 en lördag.


A. Med mörkare hår....


*Även de på besök i den hos lillebror...

2 Comments:

Blogger ajja said...

Med lillebror menar du han som kom en minute efter? ÅÅÅÅH, asså vaddå mörkare? Hoppas ni har det trevligt!

7:35 em  
Blogger A. said...

lillebror är den som kom nästan sju år efter... ;-) Lite mörkare...

11:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home