torsdag, februari 02, 2006

Drunkna?

Efter banan incidenten igår satte sig jag och min lilla kollega i bilen. Hon är verkligen liten. Funderar på att köpa en bilkudde åt henne om hon ska fortsätta åka med. Måste nog göra det...

Hur som helst så diskuterar vi den ädla sporten simning. Jag hatar att simma som ett stackars minne av vara lätt klorallergiker som barn. Nu är jag inte det längre men gillar inte att simma ändå. Dessutom tycker jag ofta att det är kallt i bassängen. Ska man bada inomhus ska det vara varmt.

Därför går jag inte till simbassängen. Sen finns det inga roliga "grejer" i vårt badhus heller. Jag är inte äldre än att jag uppskattar en vattenruschbana, en "ström" kanske en våg maskin eller en bubbelpool...

Åter till bilen, vi pratar simning och hon säger att hon inte gillar att simma där det är djupt.

Fair. Om det vart slut på det där.

Då kommer detta...

" det för att jag en gång när jag simmade drunknade när jag simmade på djupt vatten.."

Elakt som fan men jag sa inget utan satt för mig själv och flinade åt henne... Och helt ärligt, så farligt var det nog inte. Verkar som drunkningen inte tog. :-) Och det var väl bra...



A- I meningslöshetens tjänst

2 Comments:

Blogger ajja said...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag skulle skratta typ konstant med dom där arbetsnissarna runt mig. Bilkudde!!!! *garvar*

11:16 fm  
Blogger A. said...

Dom har onekligen ett visst underhållningsvärde ja...

2:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home