tisdag, januari 31, 2006

Tråkigt & varma drycker....

Idag är en sån dag då A;

- Dricker alldeles för mycket coca-cola.
- Skulle ha snusat alldeles för mycket om han inte slutat...

Jag har tråkigt.

Då kom den lilla fikarasten som en skön avkoppling för A. Men vad händer???

Fikat tar ca 3 minuter, jag hinner knappt sätta mig och börja väga på stolen*

Det finns vissa saker jag har svårt att förstå, det ena är att de som normalt sitter längst vid fikabordet helt plötsligt har kortast rast och högt säger;

"...I think I need to go back to work now..."

.... bara för att chefen sitter där. Ögontjänare** Mer förvånande är hur folk kan dricka sitt kaffe så orimligt fort. Det är ju jättevarmt. Min mun och tunga klarar inte av väldigt varma drycker, inte heller min hals eller mage som känns som de ska sprängas av värme. Clark Kent, hade inte du en diffus släkting som microvärmde kaffet direkt efter det kom från kannan för att det skulle vara varmt nog?

Det samma gäller varm mat som jag stoppar i mig. Det leder alltid till att jag stammar fram ordet,

"...Vaammmt..." som ska betyda varmt. Eftersom jag vill att alla ska veta att jag tycker det var varmt...


Nepp, nu är mitt kaffe svalt nog för att drickas...


A.

* Finns det något skönare sätt att sitta i en obekväm stol än att väga på den... Kan nästan varje gång höra gamla tant Reu******en säga till en att sluta med det på Historialektionerna.

** Det är min roll ingen annans på det här företaget.

2 Comments:

Blogger ajja said...

MMM, inte bränna av sig tungan nu. Min läkte typ i eftermiddags. Och som mitt ordspråk nu lyder. Man kan inte ha avancerad sex då utan få hyra in personal.. Hur kul e d då?!

7:51 em  
Blogger A. said...

Precis, aktar mig noga för att bränna tungan. Om ett tillfälle för avancerad sex skulle dyka upp vill jag inte vara drabbad av en skada som hindrar mig...

Alltså svalnar kaffet innan jag dricker....

8:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home