måndag, januari 30, 2006

Återblick på helgen

Le Helg...............

Fredag... Veckans kanske bästa kväll. Jag gjorde exakt ingenting. Somnade i soffan efter Riket. Programmet må vara halv kass, eller nej. Tycker det är skit coolt. Och Sauk är hur hård som helst...

Lördag - The big tournament...

Inleder raskt med en förlust. Fortsätter med en oavgjord match för att vinna den sista. Frid och fröjd när vi vinner den sista matchen kan man tro. Inte då,. en knappt 30 årig man som uppenbarligen lider av något slags syndrom blir rosenrasande på domaren som missat att vår slips blivit nersparkad...

30 år gammal talade jag om för honom exakt vad jag tyckte för att senare falla in i ett slags "min-pappa-är-starkare-än-din" resonemang när jag talar om för honom att min morsa skulle vara bättre än han och att hon aldrig sett en match i hela sitt liv.

Inte direkt jättestolt över mig själv efter det.... Men vi vann.


SSU-ordförande i fyllecell.. Inte illa. Såg henne på TV imorse, inget var hennes fel. Som politiker kan man alltid skylla ifrån sig. Listan är ganska lång nu. Ska inte raljera över det, vet inte vad som hände.

MEN...

Frågan som måste besvaras är;

Vad i helvete gör de på Crazy Horse???????

Hon såg klart ut att var äldre än de 16 som gäller för tjejer för att komma in där. Eller så har de blivit strängare på leg-kontroll sen jag sprang där i 18-års åldern...


A.

2 Comments:

Blogger ajja said...

Ahaaaa. Du e Crazy Horsare. Firade nått meningslöst nyår där nångång.

Vad betyder: missat att vår slips blivit nersparkad

4:53 em  
Blogger A. said...

Nja, skulle väl inte vilja bli kallade en Crazy Horsare va? Känns lite taskigt nästan. Men visst har jag vart där...

Slips=målvakt... Alltså betydde det att domaren inte sett vår målvakt bli nersparkad ;-)

8:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home