torsdag, januari 26, 2006

Lunch med oväntad utveckling... Eller kulturkrock...

Lunchdags.... A är hungrig som en varg. Springer ut i köket för att fixa iordning lunchlådan.

Den finns inte i köket. Skit. Glömt den i bilen. 5-6 min promenad bort. Nåja börjar med promenaden som jag alltid tar. Kommer till bilen, kör den till en gratis parkering närmare jobbet.

Går in i köket. Har glömt matlådan igen... Alzheimers...


Springer till bilen hämtar maten. Sätter mig och äter ensam för att slippa min kollegor. *


In kommer....

Taadaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

Chefen som upptäckt att hans anställda slav bloggar på arbetstid... Nej då han kommer in för att prata med A. Första gången på 2 år...
Han frågar om var jag köpt maten för det ser gott ut. Förklarar lite förorättad** att jag lagat den själv.

Han tittar på mig och säger "... have your wife made it....? "

Jag har jobbat med honom i två år, han borde fan veta att jag inte är gift. Nåja chefen är chefen så jag svarar artigt att jag inte är gift och är singel, alltså bor jag ensam och ingen lagar mat åt mig.

Why? Är hans spontana svar.

Då jag inte vill gå in i en diskussion om vad som kan ha skrämt bort giftassugna kvinnor från mig så skrattar jag lite bara.

Sen säger karln att man inte bor ensam i hans land... utan hemma tills man gifter sig. Kan se farsans blick när jag förklarar att på koleanskt vis måste jag flytta hem igen.

Tror han skulle strypa mig.... Vet närmare bestämt det. Han säljer hellre förortsvillan och flyttar än låter någon av sina 3 söner flytta hem igen.

Efter det hade jag ätit upp och sa att jag var tvungen att diska...

Då säger karln, igen;

Why? Leave it for the cleaning service...

Någon svensk tjej som är sugen på en man som är 160 cm lång och från landet med världens bevisat minsta penisar?***



A.

* Faktiskt en bra metod att äta ca en halvtimme senare än vanligt. Ingen av kollegorna var där...

** Ett av mina favoritord.
*** Tidigare inlägg om snittlängder...

4 Comments:

Blogger Nini said...

OMG!?
OMFG till och med!!

Shit pommfritt va han skulle bli platt om han & jag arbetade på samma kontor. Jag är på alla här om koppar som ska in i diskmaskinen, brunränder i toaletterna och övriga divigheter som folk här har. Den där snubben och jag skulle ju bli dödsfiender på en gång!!! Och jag skulle vinna. Plättlätt!!

4:16 em  
Blogger A. said...

Hmm... OMG? Eller OMFG till och med. Ursäkta en okunnig men va fan betyder det...

Du får gärna sänka "snubben" se till att han höjer min lön samtidigt :-)

4:24 em  
Blogger ajja said...

omg: Oh my god
omfg: oh my fucking god

Tycker du ska hyra nini för en session åt cheefen i annan kultur åtminstonne..

8:40 fm  
Blogger A. said...

Aha, det är vad det betyder...

Är inte helt inne på bloggsnacket än :-) Känns helt okej ändå...

8:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home