onsdag, januari 25, 2006

Oroväckande tendenser

Som jag märkt hos mig själv. Igår var A's träning med sitt lilla fotbollslag inställd pga någon konstig anledning.

A som ändå är en seriös idrottare* tog sig då ner till C-lagsträningen istället. Där spelar såna som inte vill träna så mkt, de som är lite för gamla, de som jobbar så mkt att de inte hinner träna osv...

Kort sagt de som är lite för dåliga för att spela i A-laget.

Träningen är lite mer på skoj men kvaliteten är väl sådär. Nåja jag får röra mig vilket är positivt för att nå nyårslöftena. Eller det om vikten i alla fall.Tveksam om mitt slutande av att snusa och skaffa en Peter Jihde frilla skulle påverkas av att om jag tränar eller inte...

Hur som helst så förlorar mitt lag hela tiden pga att en kille, vi kan kalla honom vår målvakt är så jävla usel.

Jag är en dålig förlorare och säger till målvakten att det är okej för oss andra om han tar ett skott ibland i alla fall. Han blir skitsur och säger att jag ska hålla käften och duger inte han så kan jag stå själv. Då kommenterar någon annan i laget att det kanske vore bra. **

Det hela slutar med att den usle målvakten nästan börjar grina och helt sonika nästan vägrar träna vidare. Efter träningen tänker jag vara vuxen och be om ursäkt för mitt lilla utbrott på honom. Jag går fram till honom och säger....


"...Gick det tungt idag, rassla på rätt bra där bak?..."


Tekniskt sett är det ingen ursäkt va? Mer ett ironiskt påpekande att jag tycker han var rätt kass.....


Det värsta är att dessa tendenser till dålig förlorare har blivit starkare och starkare ju äldre jag blir. Men what the fuck, tvilling och blond så man ska väl inte ha för höga tankar om sig själv ;-)



A.

*jämfört med ett selekterad urval av människor. Pensionärer....
**Skönt med fler griniga och dåliga förlorare....

4 Comments:

Blogger ajja said...

Fi faan dej. Det var ju du som kom in i deras game ju! blablablablablabla. (skrattar i smyg)

11:20 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag visar också upp dessa oroväckande tendenser och de har eskalerat med åren. Jag undviker därför sällskapsspel och andra typer av tävlingar som ska vara "roliga och trevliga". En tävling är bara rolig om du vinner!

En f.d. lagkamrat sa att hon var likadan, att vinnarinstinkten bara ökade och ökade men sen avtog den faktiskt. Vi får se om det händer oss också eller om vi bara blir grinigare med åren...

Kanske inte helt lyckat att håna lagkamraterna dock...

2:05 em  
Blogger A. said...

mmm... det är sant. Har dessutom kommit fram till att jag är en dålig vinnare. En egenskap som är sämre än att vara dålig förlorare.

Men till mitt försvar var:
1. Han spelar inte i mitt lag.
2. Han kommer aldrig att få spela i mitt lag.
3. Han var skrämmande usel. Hade nån sagt till honom det tidigare så hade problemet aldrig uppstått och jag aldrig fått skulden för vuxenmobbing av dålig målvakt.

A

2:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är också en dålig vinnare men jag kan inte rå för det. Det är ju så roligt att håna förlorare... Då känns vinsten ännu bättre.

2:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home