måndag, januari 23, 2006

En alldeles vanlig lördag förmiddag.... Not...

Ni som varit uppmärksamma på var A sov någonstans vet också var han vaknade vid 09.00 tiden i lördags.

Framåt klockan 11.30 börjar det suga lite i magen och jag bestämmer mig för att skita i dieten och åka till McD.

På väg dit stannar jag på OK och köper en tidning, Expressen... Så jag kan läsa sporten när jag äter. På OK möter jag G. Han är arg. Han har krockat och det var hans fel... Jag skrattar gott åt G och åker och ställer mig i kön på McD - Drajven..... Alltså bilkön.

2, kanske 3 meter framför mig står en stor Chrysler. Det som nu sker är exakt ordagrant vad som händer.

A ler för sig själv, tänker på G som krockat och att jag snart ska få mat. A ser att bilen framför lägger i backan.

Kursiv text tänker A. :-)

A. - "Hmm han lägger i backen, konstigt varför gör han det???"
Bilen börjar backa
A. - "Hmm, han kommer att backa in i mig"
A. - "Vad fan gör han?"
A. - "Jag borde tuta på honom"
A. - "Vad fan där backade han in i mig"


Jag stormar ut ur bilen och fråga vad han håller på med? Ur hans mun hoppar den största grodjävel jag hört....*

"...Ojdå, stod du där? Jag hade visst lite dålig uppsikt bakåt... "

No shit Einstein... det kan man nog säga.

I McD kön backar man inte. Jag är tvungen att fråga den i det här läget både naturliga och logiska frågan;

"...Varför i helvete skulle du backa?..."

Svaret hade gjort vem som helst stum av förundran. Hur denne man utan skam i kroppen kan säga dessa ord övergår mitt förstånd.

"....Jo, jag tyckte han framför var så långsam så vi bestämde oss för att gå in i stället. Och så såg jag inte dig, trodde jag backat in i en sån där vägsugga...."

Han funderade aldrig på hur han kom över den vägsuggan när han körde fram i kön och jag undrar hur i helvete mkt tid han sparade på att backa in i Le Bil. När man tror att karln har gjort slut på dumma kommentarer så kommer det mest fantastiska man (jag) hört i mitt liv. Eller just då i alla fall...

"... Jo, det vart ju lite dumt det här, mig spelar det ju iofs ingen roll - jag har ju firmabil..."

Det har inte jag.

Sen åkte jag hem, arg som ett bi. Rasande som en lavin och you name it...

In till stan för att dricka lite öl med en kompis jag pluggade med i Skottland. Mkt trevligt, taxi hem runt 01.00 och in till mina söta granntjejer som har en rejäl fest med alla detaljer som krävs. Sovande män i sängar som någon klätt av strategiskt sett kring mellan regionerna, sprit, nåns lillasyrra som kräks och en A som äntligen fått sin efterfest och är i sitt esse....

Han lyckas framåt 05.30 ta sig de tio stegen över till sin lägenhet. Där A vaknar av ett infernaliskt ringande....


A.

* Och jag har sagt en del bra dumma saker själv..

4 Comments:

Blogger ajja said...

Men fick du till det med nån eller inte??!! (lusläser igen)

3:58 em  
Blogger A. said...

Ajja Ajja...

Njeäeaja...

är svaret på den frågan. Den ena granntjejen är ju helt klart positivt inställd till A. Klart stor chans att ligga.

OM...

det nu inte var så att det är en mkt snäll ung kvinna som jag inte vill vara elak mot... och göra saker som jag kanske ångrar sen och då gör henne ledsen :-)

4:07 em  
Blogger ajja said...

meeeeeeeees ;)

Kom inte och klaga på noll sex sen.

Nä men ärligt, väldigt gentlemannamässigt. Dessutom verkar det som om du väntar på ett sms tillbaka m positivt besked? (Gu va ja snokar o gu va det är roligt)

5:07 em  
Blogger A. said...

Mes? Kanske det, eller ädel som en riddare som jag väljer att se det...


Nu går jag hem och deppar över blivit kallad mes och funderar på Le Bloggs fortlevande..:-)



A.

5:15 em  

Skicka en kommentar

<< Home