fredag, januari 20, 2006

Diverse klargörande och presentation av A's nya favorit - Ajjabajja...

Allo, allo ....

Då jag uppenbarligen framstår som en otroligt skruvad och konstig figur med ätstörningar alternativt rolig kosthållning* så tycker jag att det är dags för ett par klargöranden.

Från början så var det ju några välinvigda som kände till mina funderingar... Nu har det visat sig att vi åtminstone fått en ny läsare, eller åtminstone någon som ramlat in här via "next blog" funktionen... Otroligt kul funktion egentligen. Spenderade en halvtimme på en rysk blog igår. Skriven på engelska. Det var mkt "me like" och det förde tankarna in på andra spår än bloggning. Nog om det.

Ajjabajja** - kul att du finner visst intresse i att läsa här, har under några dagar småkikat på din blogg... Är du den tjejen man tror att man lyckas ragga upp när man ringer efter taxi. Hur kommer det sig att ni alltid låter så snygga?

Nu till klargörandena, främst för min vän Ajjabajja... Men även om det skulle finnas någon annan som råkar läsa Le Blogg...

1. A och "jag" är samma person. Jag är lite som Zlatan***,

2. Jag har inte ätstörningar - eller så förnekar jag det. Varför? Är det inte normalt med glass till frukost?

3. Jag bantar inte alls. Selektivt val av ibland mer nyttig mat. Har under flera år utvecklat ett svårt beroende till McD. Tycker att glass är gott. Även till frukost. Ibland.

4. Jag ska gå ner i vikt. Kanske inte genom att banta. Tänkte ta sängvägen till ett bättre och hälsosammare liv. Ingen annan tycker dock det. Och sängvägen ensam är inte lika kul. Tränar nog istället.

5. Rolig kost, ja det har jag kanske men jag mår bra. Du/ni behöver inte oroa er, men det är trevligt av er om ni gör det.

6. Av de tre nyårslöften som gavs är alla på allvar. Speciellt snuset, Jihdefrillan och gå ner 5 kilo. Alltså alla.





* Framkommit av vissas kommentarer att jag eventuellt kan ha det...
** Min nya favorit Ajjas blogg ****
*** Spelar fotboll och pratar om mig själv i tredje person, fast utan talangen.
**** Är det inte okej med en länk säg till....


Dagens låt : Gone Gone Gone med Elin Sigvardsson



A.

2 Comments:

Blogger ajja said...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!! du är snart (när jag orkat) länkad killen! Nämen ärligt. Har läst dig i några dagar eller så och i bland tränar du frenetiskt och äter någon slags hälsomat och ska cykla ihjäl någon? Och i bland äter du glass till frulle och pommes till kyckling och allt va de nu kan vara. Så mina funderingar var väl inte så illa petade? men nu har du förklarat förloppet. Och om jag gissar rätt så är du en tävlingsmänniska som bara fått för dig att gå ner 5 kilo? *vinkar Hej, hallå till dom andra och här kommer ja nog stanna* :)

Just det. Du kan skriva ajja, namnet kvarstår, det är bara blogen som fick sig en uppiffare.

Just det (2) Klart som faan vi e snygga!! saddo-kombat (dom är sadister på mitt jobb därav smeknamnet) är super singel och älskar att jaga duva och hare på morronen, hon har en son och är lagom käck och go. Ja medlar gärna mellan er :)

3:24 em  
Blogger A. said...

Hehe, Du är inte helt fel ute, är nog så här att jag tränar rätt ofta. Ska cykla ihjäl CK och föröker ibland äta nyttigt...

A.

3:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home