måndag, januari 23, 2006

Sthlm by night i snöstorm... A's helg del 1.

Fredag kväll...



The Brat och A ska ut och svänga sina lurviga. Eller i alla fall käka lite mat och dricka lite alkoholhaltiga drycker...

Då The Brat bor strategiskt nära Hard Rock Cafe stövlar vi glada gossar dit. Snöstorm och blåst. Inte skönt alls. På något sätt lyckas vi ta oss dit. Hamnar i det förlovade paradiset vid ett litet bord precis brevid bordet med 10 tjejer som fyller år :-)

Vi är nöjda. Eller nej det är vi inte för de dricker allihopa läsk eller annan bubblande läskedryck och vi får helt enkelt sluta titta på dem.

Stora Hamburgare, stora öl och sen så häver The Brat i sig ca 1.5 kilo äppelpaj. Groteskt att se...

Två glada gossar traskar vidare i natten mot Storstad. Öl intas och The Brat känner direkt igen en tjej. Hans ex bästa kompis. Problemet är bara att han inte kommer ihåg vilket ex....

Då han är lätt störd ber han mig fråga om det är personen han tror. Jag vägrar. Snart 30 år gammal går jag inte fram och frågar tjejer jag aldrig sett förr om de är kompisar med min kompis ex och i så fall vilket av exen...

Känns inte helt okej. Jag frågar inte chans på tjejer med lappar heller*

Framåt småtimmarna får vi besök av Geishan som är på besök i storstan. Hon har dumpat sina polare för att dricka sprit och rulla hatt med A och the Brat... Sånt uppskattas. Dock så hade hon och the brat knappast behövt dricka så mkt mer då de ändå gjorde sitt bästa för att slippa genom att hälla ut den sprit A köper åt dem.

När det är dags att gå får jag höra kommentaren

"...du, ser du till att dina polare klarar trappan ordentligt..."


Nu är dock jag på strålande humör, propagerar för efterfest hos The Brat...

På vägen dit vill dessutom Geishan bli buren av A. A som är en snäll pojke gör det tills hon tappar sin väska och stolthet och vill gå själv. En minut senare ropar en vänlig själ på oss...
Kvinnan har hittat en mobiltelefon, tillhörande Geishan som nu är så full att hon svarar som alla skulle ha gjort i det läget.. Hon börjar asgarva medan som den väluppfostrade unge man eller gamle pojke jag är tackar jag å hennes vägnar. Nu är jag bra törstig...

Innan efterfesten hinner starta så däckar Geishan, the brat vägrar dricka och jag skickar ett antal idiotiska fylle-sms där jag erbjuder mig att utföra diverse tjänster som slutar med att jag får sova hos....**


Hur som helst så kan de inte festa ordentligt. Jag efterlyser nu folk som kan dricka ordentligt, rulla hatt hela nätterna utan att däcka eller gnälla.



A.

* Men skulle gärna skriva en lapp och fråga chans på någon om jag bara visste vem som skulle få den....

**mig själv efter en 300 spänns taxi resa....

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk på att jag är nybörjare på området. Jag behöver lite tid för kunna festa lika hårt som jag gjorde som 19-åring.

Längre fram i vår och i sommar ska jag nog kunna hålla jämna steg med dig. Jag lovar åtminstone att ligga i hårdträning...

12:16 em  
Blogger ajja said...

Iom att jag fortfarande är något bakis och lovat omvärlden att "DET VAR SISTA GÅNGEN!!" kan jag tyvärr inte signa upp mig för ett nytt fylleslag. Men det verkade som om ni hade det lite trevligt..

Berätta om jobbet?!

12:17 em  
Blogger A. said...

Geishan... Jag hoppas verkligen det. Framåt sommaren nja, vi pratar många års träning här men är du ihärdig så kanske kanske du inte däckar på nästa efterfest.

Ajja, min Ajja,

Du får ge dig lite tll tåls med jobbhistorierna och man behöver inte signa upp sig måndag för nya fylleslag...

2:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home