fredag, januari 20, 2006

Störande och skrämmande

1. Det störande.

När man går omkring någonstans, förmodligen på väg någonstans så hinner man ikapp de som går före. De blockerar hela vägen. Vad gör man?

Är det pensionärer ingenting. Men när det är en medelåldersman (jag är väl det själv också) som vänder sig om och ser att du trampar otåligt som en tjur på väg ut i tjurfäktningsarenan för att komma förbi och bara skiter i att flytta sig lite.

Vad gör man då? Jag provade att muttra "ursäkta" och tackla honom lite lätt. Han fatta inte ens att det var med flit...

Pratar han som i mitt lunchfall göteborgska blir A rakt igenom rasande... hatar sånt. Inte göteborgare men folk som går sakta när jag har bråttom.

Om sanningen ska fram hatar jag de som har bråttom när jag inte har det iofs. Jag är svår att behaga...

2. Det Skrämmande

Sitter och äter lunch. Kyckling och pommes.

- Okej kom igen ge min kommentarer om ätstörningar, lustig kost eller selektiv bantning ;-)

Går sedan genom Mörby Centrum på väg mot mitt jobb... Precis vid rulltrappan står en person och väntar på att toaletten utanför italienar'n ska bli ledig. Samtidigt som han spelar på ett dataspel av modell mindre som säkert dessutom var en mobiltelefon. Inte så haj på sånt...

Nu till det skrämmande; han var ca 35 bast....

Vad är det för fel på folk. Kommer inte finnas några vuxna om 20 år. Alla kommer att vara förvuxna bebisar... tyvärr.


A. - I meningslöshetens tjänst...

2 Comments:

Blogger ajja said...

Pröva med att se ut som en frustande tjur nästa gång så kanske folk verkligen flyttar sig :)

3:14 em  
Blogger A. said...

Nu har jag fatt tag pa ett kass tangentbord for engelsman. Inga a, a, o alls.

Hilda, Det ar absolut inget fel pa goteborgska... Skrev val tom det. Eller borde i alla fall att. Fast hos mig aker de jag kanner for pa en kanga. Borde kanske ge mig ett par ocksa. Nu var det bara sa att han var i vagen och borde kunna vara i vagen for folk i sin egen stad. Och helt arligt, jag ar inte enkel att behaga....

Ar det pa ngt satt begripligt utan a,a, o? Naja, jag vet vad jag skrivit...

2:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home