måndag, januari 23, 2006

En solig söndag, en promenad längs vattnet, en kopp varm choklad - inget för mig.

Jag valde att vakna tidigt. Runt 09.20 av ett infernaliskt ringande. På hemtelefonen? Why? Och vid den arla timmen?

Svarar, det är från jobbet. Vi har haft inbrott eller som kollegan säger

"Inblott"

Jag kollar mobilen, 27 missade samtal - tur att funktionen ljudlös finns. ;-) Samtalen är från Securitas 25 stycken och chefen 2... Inte direkt så att det är damer som ringer eller skickar samma sms som A jobbar stenhårt med på fyllan.. :-)

Nåja för eller senare får jag ett positivt svar.

"... du måste komma hit, de har stulit allt på kontoret och du är dessutom kontakt till Securitas..."

A- Mmm... Kommer om en timme.

Vid det här tillfället så tittar jag mig lite omkring i lägenheten. Hur kan man klä av sig så vilt som jag har gjort om man kommer hem ensam och ska gå och lägga sig...

Nog för att det var en bra fest hos de söta granntjejerna där i alla fall en av dem måste skrivas upp på favoritlistan just nu :-) Men borde jag inte kommit ihåg henne...

Tydligen klär jag av mig själv som det inte fanns en sekund att förlora innan jag är naken...

Hur full blev jag? Den frågan besvaras rätt snabbt. Som ett as lär svaret vara med tanke på den huvudvärken jag har.


Hur som helst, jag sätter mig i det lilla krockade aset till bil, har en skön smak i munnen. Tandkräm, blandat med något sött och sliskigt, blandat med alkohol och uppenbarligen åt jag vitlök till middag kvällen innan. Skulle i det läget helst bara vilja testa att andas på en tändare och se om man kan spruta eld...

Helt säker på att jag sett ut som Katla....

Kommer till jobbet. Datorer, telefoner, faxen och kopiatorn är tillsammans med ett par stolar tjollade... Inte ett skit kvar som man har nytta av. Vem tar en kopiator, väger ju 150 kilo typ eller mer kanske inte vet jag.


Polisen kommer och som enda svensk talar jag med dem. Slutar med att en av dem frågar om jag kom direkt från festen för jag stinker alkolhol.

",... Ehh, nej nån timmes sömn blev det väl... sägs med ett litet fånigt flin på läpparna..."

Innan jag kommer på att de kanske inte blir så impade av att jag druckit sprit. Poliser blir sällan det har jag förstått. I mitt huvudspelas då istället detta scenario upp.

Polisman 1 (om jag drömt hade det varit en sexig poliskvinna) säger,

Har du kört hit?
Jag svarar nej.
Han säger att jag ljuger...
Jag börjar grina och blir av med körkortet....
Polisman 2 sätter på mig handbojjor.

Hade jag drömt så hade polisman 2 varit en kvinna också och det hade varit ett nöje med handbojor....

Sjukt bakfull får jag börja telefonera till konstiga och arga människor som säger vad jag ska göra. Allt detta ackompanjerat till en härligt trumkoncert som pågår inne i mitt huvud centrerat och ut mot tinningarna.

Lyckas till slut få tag på den sista personen som jag måste tala med och åker hemåt.

Träning där jag utan att tveka vågar lova att jag var den utan tvivel sämsta fotbollsspelaren den dagen. By far...

Sånt stör mig mer än "inblott. "

Ensam som få en söndagkväll och bakis med de känslor som ofta medföljer i det stadiet provade jag med ett sms till grannen. Hon kom över och kollade på film :-)

Inget mer. Hon är lite för snäll.


A.

6 Comments:

Blogger ajja said...

För snäll??? asså för att bara dra på, eller var för snäll avtändande? Eller är det ett potentiellt FV material? Eller är det du som e knäpp? :) Och jag borde egentligen INTE läsa din blogg i från jobbet!! god damd, tanterna undrar varför jag sitter och håller mig för garv. Du hade typ inte en lugn stund.. puuh

4:08 em  
Blogger A. said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

4:24 em  
Blogger A. said...

Värsta helgen i mitt liv. Och inte ett skit är den här gången överdrivit eller uppförstorat.

För snäll för att bara dra på som du så vacker utrycker det... En otroligt snäll tjej. Inte FV material men inte "pump & dump" material heller...

Och visst fan är jag lite knäpp.:-)

Får mig att tänka på en kommentar av Jim Carey som kan vara världens roligaste... typ ngt så här.

"...the moment I saw her I immediately thought about her in the old fashion romantic way - I Must bone her..."


Du får låta saddotanterna sitta där och klura på varför du verkar ha kul på jobbet och inte dom.

Du kommer att driva dem till vansinne-ne. .... :-)

4:26 em  
Blogger ajja said...

Mitt i prick! Sitter med ticks-tanten nu. :) Och hon låter mig inte vila smilbanden hon häller. Eller vila alls just nu!

4:58 em  
Blogger A. said...

Jo, jag har ju tjuvläst en del jag med ;-)

Hon verkade cool den saddotanten, Hade skrattat så jag grät, eller vara så irriterad att jag sprängdes...

Fast jag har ju mina kollegor som inte kan plata lent* istället...


*prata rent alltså :-)

5:06 em  
Blogger ajja said...

Hon är så söt så man kan inte vara irriterad på henne (Och hård som sten). Shit, nu kommer jag säkert bli osams m henne bara för att ja sa att hon va snäll. Karma!

Kineser, KINESER!! överallt Kineser??

Å vaddå tjuvläsa! Du e fastligt tyst där i allafall..

5:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home