fredag, januari 27, 2006

In my dreams...

A's helg.

En lugn helg. Komma hem till sin lägenhet. Laga mat och somna tidigt som fan. Vakna utvilad, åka till turneringen, vinna den på en feldömd straff som gör motståndarna galna.

Finns inget bättre än att vinna lite oförtjänt. Ja, det är förmodligen omoget men fan vad skönt det är.

Sen så tackar jag nej till att gå ut med grabbarna för att fira segern sitter hemma och läser ut Moment 22. Vaknar utvilad på söndag, tar en promenad och solen skiner. (jag blir nästan lite solbränd)

Nog med drömmar.

Det som kommer att hända, vis av erfarenhet från de senaste helgerna är detta:

Kommer hem, har fått post. En räkning som jag glömt bort som är dyr som fan. Lagar mat, bränner någonting. Somnar i soffan, sover där i tre timmar. Vaknar, kan inte sova utan ligger vaken till kl. 03.47.

Är sur som ett bi på domaren redan i första matchen. Gnälligare än jag brukar vara.* Vi vinner dock 2 matcher, förlorar en och går vidare. Får vänta som fan på vår semi som vi förlorar och åker ut. Går ut med grabbarna och super. Gör av med 1500 spänn på sprit och taxi.

Vaknar rejält trött. Tar en promenad till Hemköp för att jag inte vågar köra dit. Köper frukost som jag egentligen inte vill ha utan när jag kommer hem tar jag bilen till McD och handlar hamburgare. Istället för promenaden ser jag Sveriges, och min, lilla favorit köttbulle** köra slalom. Hon åker ut.

Hur det nu än blir så kommer jag vara nöjd med helgen...



A.

*Även på en bra domare kan man gnälla.
** Anja Pärsson så klart...