torsdag, januari 26, 2006

A-funderar vid dagens slut...

Sitter och lyssnar på P3. Rebecca Vinterbarn-Elg. Hur coolt är inte det namnet....

A. Vinterbarn-Elg, passar det? .

Ikväll så blir det spinning i 90 minuter för A. Satan vilken lektion du ska få i sommar i vårt cykelrace Clark Kent. Kommer vara som att lura mormor att berätta vad man får i födelsedagspresent i förväg. Sjukt enkelt.

Saker som stör A just nu.

- Att vara tvungen att skjutsa en kollega varje dag från jobbet. Vi har inget att säga till varann.

Jag gillar barn, skulle tom kalla mig barnkär, vill ha egna en dag, tycker tom om att klä ut mig till tomte åt grannbarnen varje jul men att höra en mamma utan urskiljning hylla sina döttrar under ca 20 minuter varje dag håller på att göra mig spyfärdig.

Dessutom blir jag lätt rädd för föräldrar som bestämmer vad barnen ska tycka är kul. Gillar man inte att spela piano ska man inte behöva göra det för att mamman vill.

Sista jag hörde var att de inte fick hålla på med simning för mamman ville inte att de skulle bli bredaxlade... Tjejerna är 7 och 9 år gamla...

- Att det inte varit en bra låt på radio på skitlänge.

- Att jag inte får ett jävla mail av någon...

- Att kaffet är slut på jobbet. Dricker grönt te. Vart fan tog det gamla hederliga Earl Grey vägen.

Jag är inte kräsen men jag vill ha;

Heinz Ketchup, Slotts Senap, Arlas lättmjölk. Kungsörnens makaroner, kronfågels kyckling och Earl Greys te...

Får jag det är jag nöjd...

Saker som gör A glad.

Är det bara i Sthlm som de släcker gatubelysningen tidigare den här veckan än förra? Fler Lux i luften och ljusare ute....

Förra veckan kl 8.00.
Den här veckan 7.45.


A.

4 Comments:

Blogger Nini said...

Jag är med dig hela vägen!
Heinz är den enda ketchupen som finns. Allt annat är sött tomatslabb.
Kronfågel alltid!
Arlas mjölk i normala förpackningar.
Snabbmakaroner regerar.

En fråga:
Varför måste du skjutsa din kollega? Har han gett dig en njure? Är hans syster din sängkamrat? Har du oavsiktligen råkat köra ihjäl hans hund och därför står i evig skuld till honom?? Om svaren på alla frågor är "nej" så måååååste du inte. Du har bara inte kommit på rätt ursäkt för att slippa ;)

6:34 em  
Blogger ajja said...

Att du noterar tid för släckningen e makabert! :)

8:34 fm  
Blogger A. said...

Nini.. inte snabbmackisar va? :-)

Svaren är nej på alla dessa frågor och han är en hon... Kvinnan har just köpt en bil. Inte levererad än men sålt sin gamla. Bor på vägen hem...

Skulle aldrig acceptera nån i hennes släkt som sängkamrat...


Ajja, det kommer en förklaring. Det låter lite sjukt jag vet... :-)

8:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Läser lite gammalt i din blogg, eftersom jag är alldeles för upprörd för att göra det jag borde göra.

Jag fastnar vid Vinterbarn (och stryker -Elg helt skoningslöst). Jag är ett äkta vinterbarn, det vore helt perfekt att heta så. Jag är född på vintern och tycker allra bäst om hösten och vintern. Jag vill nämligen byta ut mitt hopplösa svenssonnamn, som nästan hela Norrland också heter, till något mer unikt. Och ska man inte gifta sig, så får man gå via PRV. Vinterbarn alltså. Synd att man inte var först på den :D

6:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home