torsdag, februari 02, 2006

Frukten

Idag blev en apelsin. Det var gott. Den lilla kollegan kom smygande med den. Tror hon ska få ett namn här på Le Blogg. Eller inte.

Men jag blir lite rädd för mig själv när jag äter apelsiner. Eller rättare sagt innan jag äter dem.

Jag skalar den sjukt noga. Andra har fobier för ormar (Geishan, reklamen för Carlsberg är äcklig), spindlar eller tjejer (alla är inte onda The Brat)

Jag har för fåglar och det "vita" som sitter kvar på själva apelsinen när man skalar det.

Det smakar väl egentligen inget men att skala en apelsin till det stadie när jag anser att den är ätbar tar minst 30 minuter. Sen blir man j-ligt kletig på fingrarna och runt naglar osv eftersom jag ska ha bort i princip allt "vitt"

För ett par år sen var det diskussioner om "EU-gurkor", menar inte välhängda fransmän nu utan att grönsaker skulle hålla ett visst mått. Jag anser att det borde klonas/genmanipuleras fram en EU-apelsin utan "vitt"...



A - Fruktälskaren.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är också rädd för fåglar. Kommer de för nära så får jag panik och gråter... Apelsinfobin får du dock ha för dig själv.

8:27 fm  
Blogger ajja said...

Ja den var fasan lite unik.

9:23 fm  
Blogger A. said...

Ja, den är lite ovanlig... men det vita är äckligt, äckligt äckligt...

:-)

11:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home