fredag, februari 03, 2006

Dagens lunch

Med tidigare givna alternativ föll på valet att ringa pappa och be honom bjuda på lunch. Han måste haft nummerpresentatör* och svarade givetvis inte.

Valen stod då mellan låna pengar, strunta i att äta eller åka hem för att hämta pengar/äta hemma.

Valet utföll på, med motivering...

"... För att undvika en lång tråkig lunch med folk som alltid alltid diskuterar jobbet eller sina barn, men för att ändå undvika att avlida av hunger så är valet naturligtvis lika enkelt som naturligt. A's lunch alternativ som valts av en enhällig jury** är..."


... en statwurst*** efter ha flängt till min lilla förort där jag bor från den andra förorten där jag jobbar och tillbaks igen.."

Sjukt bra mat. Näringsriktigt, nyttigt och även en estetisk matupplevelse.

Om jag bara fick äta en sak till i hela livet så skulle det bli grillkorv. Utan tvekan. Tycker det är sjukt gott.



A.


* det fegaste som finns och tar helt bort charmen med att svara i telefon. Halva grejen är att man inte ska veta vem det är...
** A's hjärna och mage i samförstånd tar alla såna beslut.
***en bratwurst som äts på Statoil = En Statwurst. Sjukt dålig ordlek jag vet.

2 Comments:

Blogger ajja said...

"..han har en låda på maaagen.."
Borde ringa lite bell´s ?

4:11 em  
Blogger A. said...

ringer vissa klockor. Musiklektion i femman, vindögd musiklärare som rockade loss rejält... A innan målbrottet med en riktig sångröst. Dock lite ljus...

4:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home