fredag, februari 03, 2006

Den utelunchen kan ju bli alldeles alldeles...

Underbar... Alldeles ensam, fredag, mkt tid, bara ta det lugnt.

Sitter och väljer mellan;

- Asiatisk Buffe.
- Italienskt
- Pizza
- Hamburgare
- Sushi
eller Tradar-haket på hörnet...

Och upptäcker att jag glömt lilla kortfodral. Ser det framför mig på köksbordet. Inte en boyard in A's fickor.

Valet står nu helt plötsligt mellan;

1. Bita i det sura äpplet och stressa hem och hämta pengarna ha världens kortaste lunch men ändå hinna på systemet som planerat.
2. Skita i att äta, skita i systemet tills ikväll
3. Ringa pappa* och fråga om han ska bjuda sin son på lunch.
4. Bita i det suraste äpple som någonsins bitits i sen Eva tog en tugga på den förbjudna frukten på Eden... Alltså fråga en kollega om jag kan låna pengar vilket innebär att jag måste äta tillsammans med dem. Förstöra min sköna fredagslunch helt...

Ska klura ett tag till...


A.

* Han jobbar strategiskt nära för att bjuda sin son på mat.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jobbigt det där. Upptäckte precis att kortet var hemma när jag skulle betala en blomma på lunchen. Jag fick springa tillbaka till jobbet och "låna" pengar från arbetslagets travkassa...

12:42 em  
Blogger A. said...

Japp irriterande som tusan...

1:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home