tisdag, februari 07, 2006

Jahopp... då vet man det.

Att den sköna stunden i bilen imorgon inte kommer hända eftersom Le Verkstad inte ringt berättat att bilen är klar och det tar mig exakt 1,5 timmar hem kommunalt...

Och verkstaden stänger 17.00 alltså hinner jag inte dit.

Inte bra. Det betyder att jag nu får börja dagen med att åka kommunalt igen. Även om de ringer och säger att bilen är klar nu... Då i kortare form av att ta mig till verkstan. Märkligt dessutom att något som ska ta en timme tar i talande stund 8 timmar att åtgärda. Ni som känner till Le Bil vet ju att den gjort sitt bästa för att behandla sin ägare som en bankomat...

Jag saknar McMobilen*

Dessutom är det märkligt hur man kan bo i en kommun strax utanför Sthlm, jobba i grannkommunen och det tar 1.5 timme drygt dörr till dörr. Det är knappt två mil att åka. Med bil tar den exakt 24 minuter. Har många gånger roat mig med att ta tid så jag vet.


Men men...

Jag är inte bitter jag inte... :-)

Och dessutom är det ju bra för miljön om fler åker kommunalt....


A - I kommunaltrafikens våld.

* A's första bil som han gav till sin lillebror. Namnet är en efterapning på Batmobilen i kombination vart den åkte flest gånger. McD... Med både mig och brorsan. Den kunde vägen dit själv.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känner igen mig i det där. Min bil står också stilla just nu och jag är tvungen att åka kommunalt. Jobbar dessutom sena kvällar och då är det inte så kul att vara ute på stan och vänta på bussen, är nämligen tvungen att byta efter halva resan, och tvingas vänta på nästa i en halvtimme.
Med bil till jobbet tar det ca 10-15 minuter. Med buss tar det ca 1tim och 45 minuter. Längtar tills bilen är fixad igen.
Ha en bra dag/ A-M

9:49 em  
Blogger A. said...

Bilen är tillbaka, sjukt hur man kan bli så slö.. men det ska inte ta 1.5 timmar en resa som är mindre än 2 mil. Ska inte behöva vara 3 byten...

Hatar kommunalt. :-)

8:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home