onsdag, april 05, 2006

Hur vuxen är man när man är vuxen och är jag vuxen?

Gårdagens höjdare...

Som ni tidigare kanske läst så är två av mina tanter här på jobbet i krig med varann. Att de inte gillar varann vet alla. Eller alla här. De gör liksom ingen hemlighet av det och allt som oftast pågår ett 100 meters-lopp in till chefen för att baktala den andra.

Men de brukar kunna hålla sig till de artiga fraserna God Morgon och Hej då.

Igår kulminerade det...

När vi skulle gå hem säger Tant nr 1 - Hej då. Ses imorgon. Jag svarar lika glatt och trevligt som om det skulle varit Lois Lane jag pratade med. Tant nr 2 säger ingenting.

Hon skakar på huvudet!!

När vi kommit ut så säger hon att Tant nr 1 är falsk och elak och bara vill henne ont.

Bara vill henne ont? Pratar vi typ Sheriffen av Nottingham vs Robin Hood här?


Vuxna människor... Mentalt är jag mognast här på kontoret tror jag. De som känner mig vet att det är ett underbetyg åt mina kollegor :-)

Men betyder det att jag, 29 år (uttalas 23) är vuxen. Kanske t.o.m vuxnast.? Frågorna hopar sig mina vänner. Fortsättning följer i en blogg nära dig.



A. Antagligen snart fullvuxen...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

förmodligen är du det, detta stöder teorin att efter 30 backar man och blir bra yngre...

tröttsamt när folk inte kan höja blicken och bara skärpa sig lite, även om man inte gillar någon kan man vara artig

10:35 fm  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Du är inte vuxen, du är kille...(hotta news va?)

10:39 fm  
Blogger A. said...

Maza; Skönt att få det klarlagt. har länge misstänkt det. Och det finns alltså en motsättning mot att vara vuxen och kille. Precis som jag trodde det med...

Så jag blir yngre snart alltså. Inte illa. Det var på tiden...

11:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home