onsdag, april 05, 2006

Skatteverket

Då vår tidigare ekonomikille ansåg att han inte behövde arbeta alls eller bara arbeta med sånt han gillade.

Dvs. allt utom arbete.

Han var en jävel på luncher, sena morgnar och gå tidigt.

Papper som skulle till skatteverket var han inte lika bra på. Säker på att om man satte en bakelse under papprena skulle han jobba sig igenom direkt. Utan problem. Han var lite som åsnan i Bamse. Sprang bara när han hörde tåget fast med mat liksom.

Alltså ramlade en blank deklaration in till A. Inte bra. Men överkomligt. Nu har jag suttit och vänt papper och letat informtion och loggar snabbt in bara för att kolla en sak på Skatteverkets hemsida.

Dadaadaaaa...

Då är min "e-deklaration" uppdaterad med de uppgifter som jag lämnade in till dem 2 månader sent.

I am impressed!!!


Dock bitter som fan över att jag inte kollade det innan jag räknade, skrev och gjorde alla världens avdrag två kvällar i rad.



A. Skattemyndigheternas bästa vän just nu.


Ps. Om jag ska berätta för kollegorna? Inte en chans. De kan sitta hemma och räkna de med, aha de kan inte svenska. Trist för dem. De får se det som en utmaning...

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Evil... ;-)

6:04 em  
Anonymous Anonym said...

Det tog ett tag innan jag mindes åsnan men sen kom allt tillbaka. Tack för den!! :)

11:25 em  
Anonymous Anonym said...

Behöver ni en ny ekonomiansvarig? Jag ska hålla i en IT-utbildning på jobbet i dag och ligger jävligt risigt till...

7:21 fm  
Blogger A. said...

Absolut. Inga problem Geishan....

Hur kan man glömma åsnan?

Evil? Jag, du skulle se dom :-)

9:22 fm  
Blogger mitt fyrverkeri said...

Hahaha! That´s the way to go.

12:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home