fredag, juni 16, 2006

Fredag

Ibland är det faktiskt lättare att gå upp på morgonen än annars. Tex när man går och lägger sig i tid. Och när Sverige efter att ha gjort sitt bästa för att driva mig mot nervsammanbrott men tillslut valt att det inte var någon ide...

Fredag och helg.
Som ska tillbringas i solen, spelandes fotboll och städandes.
Som en selektiv pedant måste jag göra något åt det berg av disk som någon lämnat hemma hos mig. Märkligt för jag kan inte komma ihåg att jag ätit något alls på den sortens tallrikar som står där, druckit ur de glasen eller använt konstiga saker som gafflar, knivar och skedar...

Nu är det dags att gå ner till cafét och köpa en macka och en av deras groteskt stora chokladbollar... Det är jag värd.

Dessutom verkar det vara studenter utanför dörren så jag ska nog kolla lite på dem, i smyg skratta åt dem som inte vet vad som väntar dem :-)

A. Lite hungrigare än vanligt.

6 Comments:

Blogger ajja said...

Men herre g u d! Har dom inte slutat ta studenten än??

Glad Fredag på dig :)

9:14 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag är en diskdiktator, men kan koppla av lite nu eftersom vi numera har diskmaskin... Bästa bästa maskinen... :-)

9:31 fm  
Blogger A. said...

har dubbelkollat lite. Det var inte studenter, vanliga "elever" men glada var de...

Honken; lyx :-)

9:46 fm  
Blogger Peppe said...

Diskmaskinen är Guds gåva till mänskligheten. Och jag förtjänar precis som du en chokladboll.

Nu lunch!

Kram!

11:20 fm  
Blogger A. said...

Klart du för Peppe! Gillar egentligen att diska. Sjukt va?

Tycker det är avkopplande och så är det lite roligt med lödder... ;-)

Kram på dig med!

1:15 em  
Blogger A. said...

för = gör. Om ni inte förstod det :-)

2:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home