torsdag, juli 06, 2006

av barn....

Får man höra sanningen sägs det.

Kan lägga till mina kollegor.
Inte så att de rakt ut säger att jag är kass eller att de inte gillar mig. Inte så ärliga. Om det nu skulle vara så. Det vet vi inte eftersom The Speaking Terms följer principen;

Less is more

Nu kom i alla fall Kollega 1 in på rummet. Och säger.
- du har en finne på kinden.
Må så vara, jag vet om den. Tack.

Andra klassiker från dem är,

- Oj, du ser inte bra ut idag.
- Din frisyr ser konstig ut
- Din mat ser inge god ut
- Du borde köpa en ny bil, den är rätt gammal

Vad svarar man egentligen på sånt. Det är ju sånt som iaf jag aldrig skulle säga till en kollega. Dessutom när vissa av dem går klädda i skjortklänningar...

Men lite kul ändå. Ja inte om håret då men de andra... :-)


A. Känner doften av semester...

3 Comments:

Blogger A. said...

Hehe... allt kommer ju inte samtidigt. Det var en liten "Hall of Fame". :-)

Man lär sig skratta åt det. Sen fattar de ju inte om man skulle såga tillbaka. Då är en bra kommentar bortkastad.....

Och jag lovar att ha en härlig semester!

4:41 em  
Blogger Peppe said...

...men ger de dej komplimanger också? Typ: "A, vad fin du e i håret idag", "Snygg skjorta". Jag brukar chocka min autistiske chef med att ge honom en komplimang då och då. Problemet e bara att han altid ser ut att tro att jag är ironisk...

6:33 em  
Blogger A. said...

Visst ramlar det in en och annan komplimang då och då. Ska inte bara gnälla.
Innerst inne, långt bakom den stenhårda fasaden är det nog rätt snälla människor jag jobbar med...

Eller, Nej det är det inte..

8:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home