torsdag, juli 06, 2006

Everyday people

Mitt morgonhumör är som de flesta andras. Jättebra.
Jag skuttar ur sängen med ett leende på läpparna. Småpratar med mig själv, skämtar lite och ser varje ny dag som en möjlighet.

Eller kanske så är jag lite tröttare än så. Ibland i alla fall.

Ni vet när man åker till jobbet/skolan samma tid varje dag under en längre period finns det vissa människor som man ser varje dag. På samma plats.
Alltså Everyday People.

Tex.
- Killen på cykel med barnstol som exakt 7.50 trycker på knappen för grön gubbe så alla får stanna.
- Eller bilen med reg. nr KUK som brukar ligga framför mig.
- Elller söta tjejen med kjol* på busshållplatsen vid bensinmacken.

Mina everyday people.
Lite kul. Man saknar dem när man inte ser dem.

Men den här veckan har en ny dykt upp.
En arg everday people.
En kvinna som är ute och powerwalkar. Med stavar och hela kittet.
Varje morgon (3 av 4)pekar hon argt upp mot en tavla vid vägen som lyser om man kör för fort. Bara det att det är 50 och den lyser om man kör över 30.
Gillar henne inte och den detaljen med hennes pekande retar mig fruktansvärt.

Undrar vad Brandon skulle ha gjort.


A. Kanske någons everyday people...

* Hon har alltid kjol. Och hon är nog min favorit everyday people...

PS. Förresten är jobbmoralen verkligen på topp.

Ps Igen. Jag har ändrat lite i Le Blogg. Vilka färger är egentligen bra? Så trött på Orange...

10 Comments:

Blogger Chris said...

asså, every day people är en jävla bra låt. sly är kanske ballast i stan.

11:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Och grönt är skönt!

11:03 fm  
Blogger A. said...

Hade faktiskt inte en tanke på den låten när jag skrev... :-)

Men du har rätt.

Gillar grönt men ska mecka lite mer med rubriken tror jag. Militärgrönt är ett avslutat kapitel för A.

Problemet är ju att eftersom jag inte kan eller har färgkoderna får jag ju chansa hela tiden. :-)

11:43 fm  
Anonymous Anonym said...

Här kan du leta runt lite: http://web.telia.com/~u38302477/indx5c.htm.

Och det finns ju en hel massa andra fina nyanser av grönt än just militärvarianten.

11:50 fm  
Blogger A. said...

Danke schön.

Nu ska vi se hur det blir.
Testpanel? :-)

11:59 fm  
Blogger A. said...

Va fan. Inge kul alls. Jag har ju inget färgsinne alls.

Ge mig tips.

12:05 em  
Anonymous Anonym said...

Det beror ju på vad du gillar. Kanske #669999, #99CC66, #009999 eller #6699FF? Eller något helt annat... :-)

12:25 em  
Blogger A. said...

Blått och grönt... :-)

12:53 em  
Anonymous Anonym said...

Den gröna i sidhuvudet är snygg! Me like. :-)

1:41 em  
Blogger A. said...

Ja den gillar jag med. Sjukt svårt att välja färger annars. Sitter och letar efter något som passar just nu...

Le Blogg ska bli grön är målet. Grön och frisk :-)

1:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home