tisdag, juli 04, 2006

Saker värme får dig att göra...

En viktig sak att göra idag. Och vad vill A mest av allt då.
Jo ställa in den.

Har ett möte inplanerat.
Den braiga tiden 14.00. Precis så man inte kan gå hem direkt efter utan att komma tillbaka till kontoret.
Sitter febrilt och försöker komma på bra anledningar till att ställa in det.

Men det är svårt att komma på något som kan funka så här ca 2.5 timmar innan. Lite kort om tid. Måste vara något dramtiskt men ändå troligt.

Kanske;
- Min kollega skrattade imorse, tror hon är sjuk och vill inte lämna henne ensam på kontoret.*
- Min bil blev stulen på lunchen. Måste köpa en ny om jag ska hinna i tid. Och jag måste vänta till lön... Du vet semestertider också...
- Jag har ingen aning om vad vi ska prata om så jag skiter i det, okej för dig?


Dessutom funderar jag på att döpa om Le Blogg. Börjar bli lite trött på min Bond (Bånd, som i James Bond, inte Bond som i farmare) inspirerade titel.
Men har inga ideér där heller.

Lika stilla som vattnet är i de flesta sjöar lika stilla står det i min överhettade skalle. Min nyinförskaffade bordsfläkt är en så länge mest irriterande.

Jag har tidigare lanserat Boten Anna som en rolig låt. Jag ångrar mig. Nu hatar jag den.
Jag sätter upp den på listan över saker jag inte gillar.

För övrigt är det exakt 53 dagar kvar tills jag fyller år.
Lanserade mitt förslag för Le Twin att vi skulle sitta på varsin tron längst inne i lokalen för festen, lite upphöjt så skulle alla få komma och hälsa på oss när de kom.
Han är lite tveksam. Och kanske inte lika trå(o)nande efter uppmärksamhet...



A. Utan förklaringar.


* Imorgon är det faktiskt så att A större delen av dagen kommer att vara ensam på kontoret. Är det bara jag som tänkt tanken att man ska jobba naken när man är ensam på kontoret? Skulle vara kul att se.
Tex när brevbäraren kommer.
Fast jag struntar nog i det.

2 Comments:

Blogger Peppe said...

Det e faktiskt vansinnigt störande att vara tvungen att gå tillbaka till kontoret halv fyra. Jag uppmanar dej därför: FLY! RYM! ÅETRVÄND INTE FÖRRÄN IMORGON!

Peppe- i omoralens tjänst

1:13 em  
Blogger A. said...

Skulle lyssnat på dig...
Men jag får skylla mig själv. Bokar man in världens sämsta möten så.

Inget kaffe heller. Men jag hann tvätta bilen :-)

4:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home