söndag, juli 02, 2006

Solen är full och jag skiner

Eller sken. Det är en bra sammanfattning av 30-års festen.

Idag har A badat som en säl. Ingen skrek val när jag skulle upp heller.
Var faktiskt inte ett enda försök att putta tillbaka mig i vattnet när jag skulle upp.

Stränder är bra, men utan att i något annat sammanhang ha anlag för klaustrofobi kan jag få den känslan på stränder.
I alla fall idag när man låg som packade sillar. Och jag menar inte berusade göteborgare.

Le Twin som (och även Lillbrorsan) som nog har tyska gener i sig älskar det.
Han lägger sig på rygg, solar och har det bra.

Jag hade det också bra men en känsla av klaustrofobi kombinerat med kronisk nyfikenhet samt rädsla för att springande barn ska trampa mig på tårna gör att jag oftast sitter upp och kikar på vad som händer.
Skulle nog vart en fårhund om jag var hund.


A. Er säl utanför skansen...