fredag, juni 30, 2006

Så lätt så lätt

Att på ett enkelt sätt göra av med 1000 kronor på 33 minuter.

Ett par shorts och tack vare att jag satte mig på mina solglasögon häromdagen ett par nya.

Körde som vanligaste enklaste sättet.
Hatar nämligen att be om hjälp.
Men lillbrorsan är ganska lik mig.
Alltså drog jag till med klassikern.

- Hej, jag ska ha ett par solglasögon. Men de är inte till mig. Vilka tycker du ser bäst ut? Han är ganska lik mig...

Givetvis bara till kvinnliga expediter.
Idag gick det lite långt dock.
Hon slog in dem i ett paket. Trots att jag sa att det inte behövdes.

- Jo, det gör jag så gärna. Dessutom så gör jag finare paket än du !
Sen log hon.
Jag smälte som ett paket smör i solen och sa;

- Det blir utmärkt!

A. Lite mindre kisande...

PS. Hur kan nästan varenda Sommarpratare hittills lyssna på opera?
Fattar inte. Sätter upp Operasång på listan över vad jag inte gillar.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha. Ja, den klassiska presentlögnen har jag tyvärr också använt mig av. Fast mest för att jag skämts över mina inköp. Fråga inte varför. Det avslöjar jag aldrig.

2:01 em  
Blogger A. said...

hehe. Tror att många har kört den. Jag kör den rätt ofta och alltid då jag skäms över vad jag köper.

Har en viss böjelse för korsord, och skulle flyga långt österut och gick in på en affär och låtsades leta bland tidningarna innan jag frågade ;

"... Min mamma vill ha nån korsordstidning men jag hittar dem inte. Har ni såna?..."

Då hade jag ju redan sett dem så klart :-)

Thats A.... :-)

2:17 em  
Anonymous Anonym said...

Slipat.

3:35 em  
Blogger A. said...

Just den var jag nöjd med. Klarade alla korsord dessutom.

fast det kanske ingen undrade över?

4:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home