torsdag, juni 29, 2006

Hur tänkte du nu?

Igår.
Efter att ha sett på fotbolls-vm varje dag i princip i tre veckor var det speluppehåll igår.

För er som är dödligt trötta på det kan jag upplysa om att det är ledigt idag med.

Vad gör då A.
Jo går och kollar på fotboll.

Skulle möta O vid Stureplanssvampen. Var där lite väl tidigt.
Sjukt kul att kolla på folk så där jag satt och hängde helt ensam i solen i typ 20 minuter, som en övergiven Spray Date, inspekterade jag folk.

Sjukt vilka personer som frekventerar utbudet där. Frånsett de vanliga stureplansbratsen med moderna kläder som ska användas även om det syns att stilen är lika icke-deras så är mina favoriter dessa;

45-åringen, blonderat hår, pratade så högt i mobilen att alla skulle höra att han vart ute igår.
"... Jo, det blev den vanliga svängen, middag, drinkar, ner på stan, sen klubbarna, jo du vet..."
Nörd. Skiter väl vi andra i.

Turisterna - Med magväska och karta. Coola. Letade efter Slottet tror jag. Amerikaner. Får amerikaner inte ha kläder som är i deras storlek?

26-åringen - Med kläder dyrare än en månadslön för A. Gick förbi 6-7 gånger, för att visa upp sig utanför uteserveringen. Nörd. Alla skrattade åt dig för att du trodde att det inte märktes att du försökte visa upp dig.

Småtjejerna - Max 20. Sminkade och topptrimfixade till max. Försökte se läckra och inne ut. Rätt snygga faktiskt men småå...

Och så en massa festliga figurer till.

Matchen. Skittrist och dåligt spel.
Det enda jag undrar över är varför vissa går på fotboll.
För att kunna kalla folk (spelare framförallt) för; hora, idiot, kukjävel, förbannade sopa.
Märkligt folk som dessutom inte kan ett skit om fotboll.
Det roligaste.
2-barns pappan med sina två småkillar på läktaren. Så arg på allt och alla att rösten skär sig.
Gallskriker
- Barsom din jävla hora!

var vid den ena killen vänder sig mot sin pappa och frågar

"...pappa, vad betyder det...?"

Ja, hur tänkte du nu. Blev inget svar men en hel del skratt åt pappan som såg mer än lovligt generad ut. Sånt gillar A.


A. med kläder som passar

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men konstigast av allt måste väl i alla fall hela brajrökningsgrejen vara? Eller den klassiska "jag har smugglat in billig öl som jag häller över i den dyra Stadion-inköpta flaskan"-manövern?

Eller satt jag helt enkelt på "fel" läktare?

9:19 fm  
Blogger A. said...

Jo läste det just hos dig.

Vet inte var du satt men där jag satt med solen i ögonen märkte jag att det inte direkt luktade tobaksrök...

Mycket skumma människor som dyker upp på diverse ställen...

Smuggla in öl och hälla över är ju i nivå med när man spädde ut farsans sprit med vatten för att det inte skulle märkas :-)

Vuxna människor, nja... ;-)

9:32 fm  
Anonymous Anonym said...

Då satt vi på samma sida i alla fall. Med solen i ögonen.

Haha. Jo. Utspädd sprit är ju också en välutforskad klassiker.

10:03 fm  
Blogger A. said...

Japp en klassiker med utspädd sprit.

Lillbrorsan har gjort den skönaste. Gav sig på farsans fina konjak. Spädde ut med vatten. Farsan var icke nöjd när han skulle bjuda sina kompisar på den...

10:54 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha. Din lillebror verkar inte vara smartast i världen. Man ska ju tulla på vodkan. Det vet väl alla? ;-)

11:58 fm  
Blogger A. said...

Ja, han är kanske inte alltid en kopia av Einstein men rätt cool ändå...

Han har lärt sig den hårda vägen :-)

1:09 em  
Anonymous Anonym said...

Om inte annat så är den hårda vägen är ofta den mest effektiva.

3:40 em  
Blogger A. said...

Absolut den mest effektiva. Nu har han tom blivit en ganska rolig och trevlig kille...

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home