tisdag, juni 27, 2006

Ligga i ide?

Vad gör de där figurerna som dyker upp på sommaren längs vägar, iklädda orangea eller gula västar. De som står med en pinne med en liten mojäng på som de tittar i?

Nu fattar ju t.o.m jag också att det är någonslags lantmätare, vägingenjör eller liknande men vad gör de egentligen och vad gör de på vintern?



Läst City idag?
Trakasseras kvinnliga/tjej-bloggare? Känns skumt. Tvivlar inte på det men fattar inte. Att läsa en blogg måste väl så frivilligt det bara går?

Inte direkt så att jag av misstag varje dag råkar surfa in på patrik.isaksson.suger.nu eller rosingsartikelverkstad.com

Man kan ju ge fan i att läsa det. Nu har jag ju iofs någon typ av själv-sadomaschokistisk* sida som gör att jag inte kan låta bli att läsa om Rosing och Isaksson.
Finns sjukt mycket sjukt folk.
Sen har jag väl sällan läst en tjejsblogg som innehåller grova sågningar av andra människor.
Tror inte jag fått en endaste elak kommentar, ska vara av lillbrorsan men han är ju som han är.

I övrigt kan konstateras att The Brat har semester, CK vägrar maila, Geishan och Lois Lane likaså. Alltså är jag uttråkad.

Dagens lunch: Makaroner och Bacon & Chorizo-tomatsås. Hemlagat som fan. AAAA av AAAAA


A. Med bara snälla kommentarer.

* grymt svårt ord att stava. Lyckas knappt ljuda fram det. Nu slog det mig att "sadomasochokistisk" kanske innefattar termen själv. Borde googla det men googlar nog mitt eget namn igen istället...

2 Comments:

Blogger Peppe said...

Hahaaa, ljuuuuda fram det. Folk borde faktiskt ljuda fram ord oftare, så där som man gör då man lär sig skriva.

5:27 em  
Blogger A. said...

Precis så jag menade. Men det där ordet är ju omöjligt att ljuda fram med. Inte min grej tydligen med SM :-)

8:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home