torsdag, juni 22, 2006

Eftersom

A är kass på hemligheter. Köper jag presenter till någon tvingar jag i princip personen som ska får presenten att gissa vad det är tills de gissat rätt.

Hemligheter tär mig... :-)

Därför blir min "cliffhanger" ganska kort om vad som hände på McD.

Jag och M kommer in. Han går fram och köper vår mat. Jag står brevid.
Brevid oss står två killar i 17-20 års åldern.
Den ena stirrar på mig. Som tusan. Tror först att det kanske är kompisar till Lillbrorsan.
Sen viskar den ena till den andra.
Då utspelas följande konversation.
- Titta, det är ju han.
- Vem?
- Han, utrikesministern.
(Tilläggas ska att jag står i kostym eftersom jag inte hann hem mellan jobb och match)
- Va?
- Ja Bodström.

Då de viskar för högt så hör jag det. Och säger.
- Justitieminister. Inte utrikes. (Bara på skoj)
Då säger han som "kände" igen mig.
- Det är du, eller hur? Coolt. Boda.

Och går därifrån.

Jag tittar på M som ser frågande ut. Sen skrattar vi som tusan...

Nu till saken. Alternativen är;

1. Driver han med mig?
Bodström är lång. A inte så lång. (Nu vet jag iofs inte om Bodström är lång men han ser lång ut)
Han är 40. Jag har inte ens fyllt 30. Låååångt kvar till det.
Ser jag gammal ut?

2. Han tror att jag är Bodström
Vi är blonda båda två med kort hår.
Är han korkad?

Men ser man lite konstruktivt på det. Boda är en rätt snygg karl. Jag tar det nog som en komplimang.


A. Politikern

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror nog att det är bäst att ta det som en komplimang. Trots hans ålder och läspning. :-)

10:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Definitivt komplimang! Oavsett ålder är ju Bodström het. :)

11:05 fm  
Anonymous Anonym said...

Jepp - komplimang it is.
Nu blev det ju jobbigt. Är du både smart, rolig och snygg?!?!

11:12 fm  
Blogger A. said...

Ylva? Hmm... Har du utgått från att jag är ful? :-) Haha.
Fast det ligger väl mest i betraktarens ögon.

Men tackar för komplimangerna om smart och rolig.

Ser det nog lite mer som en rolig händelse än komplimang eller förolämpning...

Men som en man med stort samhällsangemang ser jag ju dessutom ett stort problem med samhällskunskapsutbildningen i Sverige. När Sveriges framtid, Ungdomen, inte känner igen sin egen justitieminister ;-)

11:38 fm  
Anonymous Anonym said...

De visste ju i alla fall att det finns en utrikes ... eh ... justitieminister. Och att han heter Bodström. Alltid något. Frågan är bara om det är skolans eller tillslaget mot The Pirate Bays förtjänst.

:-)

11:56 fm  
Blogger A. said...

Tror på skolan. De ser inte nyheterna. De har ingen aning att Boda in i minsta detalj planerade tillslaget mot Pirate Bay :-)

11:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Men visst läser de väl bloggar?

12:50 em  
Blogger A. said...

det utgår jag ifrån...

1:12 em  
Anonymous Anonym said...

Självklart antog jag att du är ful. Det borde ju finnas ngn rättvisa. Vad fick de andra killarna för ngt när du fick allt?! :)

2:21 em  
Blogger A. said...

Flickvänner?

2:24 em  
Anonymous Anonym said...

Haha. "Flickvänner." Klockrent. Nu skrattade jag så där frustande igen att det nästan stänker lite på skärmen. Sexigt värre...

2:35 em  
Blogger A. said...

Lite nöjd själv ;-)

2:55 em  
Anonymous Anonym said...

Tack för det skrattet! Nu förstår jag ju genast varför jag själv är singel. Det är vi som är perfekta som är kvar. Finns ingen som kan matcha oss. Blä - just nu är jag väldigt less på att vara singel.

4:00 em  
Blogger A. said...

Kan hålla med dig. Men jag är inte ens kräsen. Har ett krav. Tjejen ska gilla mig :-)

4:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home