måndag, juni 19, 2006

Något är snett. Mycket snett...

Niklas Wikegård. Spela Tomas Ledin som Sommarvärd. Har du ingen skam i kroppen?
Struntar fullständigt i om du lovat din mamma.

Å andra sidan skulle jag inte våga bryta ett löfte till mamma.

Som de flesta av er lärjungar till Le Blogg vet så är A en stor fotbollsexpert. Därav är det ytterst överraskande att överblicka den interna ställningen inom Le Familie's VM tips.

1. Lillbrorsan & Pappa A - 16 rätt
3. Tvillingbrorsan & Mamma A - 15 rätt
5. A. 13 - Rätt.

Någonstans har något gått mycket fel. Men men som jag brukar säga;

"Ut sementem feceris, ita medes"

Hade mina chansningar gått hem hade jag stått där med vinsten...


Sen undrar jag när pasta blev en grönsak?

Vid gott mod knatar jag ner till Hemköp och köper en PASTAsallad med Mozzarella och Lufttorkad skinka. I den pasta salladen fanns;
Lufttorkad skinka
Pasta
4 Oliver
1 körsbörstomat
1 Gaffel
1 Burkdressing

Saknas det inte något för att man ska få kalla det för sallad? När jag var grabb så var det där en rätt som kallades pasta och skinka. Typ.


A. Ropandes "Serenity Now" för att stilla bitterheten över att förlora tipset...

5 Comments:

Blogger Peppe said...

Som Le bloggs lärjunge måste jag hålla med dej om det konstiga med pastasallad. Förvandlas vanlig pasta till sallad bara för att den är kall?

3:17 em  
Anonymous Anonym said...

skärpning! Jag har 18 rätt och är i ensam ledning i familjen. Tror dessutom att jag kan vinna den totala ledningen med mitt mästertipp.

3:20 em  
Blogger A. said...

har du 18? Måste dubbelkolla dig Lillbrorsan. Du har en lång tradition av fusk bakom dig under din uppväxt! Okej du hade 18 och leder.

Pastasallad är märkligt. Speciellt som salladen alltid saknas. :-)

3:46 em  
Anonymous Anonym said...

"Serenity Now", ha ha ha. George's pappa är kung...

4:38 em  
Blogger A. said...

Hela familjen Costanza är världsklass!

4:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home