tisdag, juni 20, 2006

Kaffe? Skämtar du med mig?

Det är lite kul när folk använder ordet boklåda istället för bokhandel.

I på Sommar idag så spelar en iranier Peps Persson. Coolt. Även om min kärlek till Peps Person inte går att jämföra med Pappa A's.

Dessutom får han någonslags ryckning i armen när han hör Peps och sjunger med för fullt. Hade Le Blogg vart en videoblogg så hade ni fått se. Ser lite märkligt ut. Ungefär som ryckningar. Vi tror han dansar när han gör så. Vi söner har aldrig hört pappa sjunga överhuvudtaget annars. Eller sett honom dansa.

Coffee Cup idag. Frågan som idiot förklarade A. Efter ett långt köande så ville jag bara ha en vanlig kaffe med lite mjölk. Svaret från tjejen i kassan.
- Du vet att vi har andra sorter va?
Hur korkad ser jag ut?


Stupid things lillbrorsers done

Plats 4.
Låna A's bil.

Det är nyårsafton. Alla ska festa och göra sig iordning. A är i den lilla staden norr om Skutskär. Lillbrorsan har fått låna min bil. När det är väldigt kallt ska man inte gå in i bilen och starta den, gå ut och skrapa rutorna. Då kan om man har otur bilen låsa sig.
Lillbrorsan har otur. JAg har mina reservnycklar i La Casa A. Efter ett par timmar på tomgång så rings en bärgare in.
Bilen dyrkas upp och stängs av. Totalt befriad från is.
Bärgarkillen frågar.
- Ska du betala eller ska vi fakturera bilägaren?
Lillbrorsan svarar givetvis.
- Skicka räkningen till ägarn.
Dagen efter?
Då gör han samma sak igen.


A. Förmodligen inte mest korkad i familjen.

Ps. Nu spelar de flöjt i Sommar. Sånt stressar mig. Ser de fyra glada gamängerna i tunnelbanan/pendeltåget med panfjöterna i högsta hugg.