tisdag, juni 20, 2006

Inte riktigt i stämmning

Hmm...

A gillar fotboll. A är svensk. Den ekvationen ger att A borde vara eller börja bli grymt laddad för att se Sverige mot England (Svengland som Aftonblatet tycker är roligt).

Men inte. Inte det minsta faktiskt. Känns riktigt konstigt. Snarare är det så att jag stör mig på alla svenska flaggor. Svenska tröjor på alla.
Folk skickar in bilder som galningar till tidningar. De klär ut sina hundar i Sverigetröjor.


Nu räcker det. Tycker det ser på gränsen till fånigt ut när en vuxen man kommer gående mitt på dagen, flera timmar innan match i en fotbollströja. Det går bort. Ikväll, helt okej, men inte hela veckorna.

Känns lite påklistrat. Inte svenskt och inte det minsta spontant. Lite som att en massa folk har bestämt sig för att vara spontant roliga och liknande. Nere i Tyskland för de lyckliga som är där förstår jag det.
Men här hemma.
Nej.
Någon känsla som inte stämmer. Kan inte sätta fingret på vad det är. Men det känns skumt.


Kanske är jag bara en sjukt pessimistiskt och grymt tråkig människa.


A.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jo... mycket troligt är det så, att du är en "sjukt pessimistisk och grymt tråkig människa". ;)

4:55 em  
Blogger A. said...

Jag har börjat komma till insikt om det själv. Endast att bli bitter kvar ;-)

5:15 em  
Blogger Smiley said...

Bullshit! Alla har vi våra pessimistiska stunder. Cheer up, A. Ha en bra sommar!

9:05 fm  
Blogger ajja said...

Kan det vara vädret som gör det i dag kanske? Eller det faktum att Sverige inte gav storstyk... Hmm

9:59 fm  
Blogger A. said...

Så farligt deppad är jag inte.

Ajja: Skrevs innan matchen. Är riktigt nöjd med killarna :-)

Tror dessutom också att det är vädret. Brukar alltid rycka lite i min lilltå när det är åska i luften och som den hypokondriker jag är misstänker jag alltid Parkinssons. :-)

10:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home