tisdag, juni 27, 2006

Vid dagens slut

Då är vi inne på sista timmen på jobbet. Alltid lika skönt.
Vad har egentligen hänt idag. Inte mycket att skriva hem om vilket får mig att tänka på att mamma ringde igår.

Dagens lunch är ju redan avklarad så vi tar.

Dagens konstigaste: Kommentar från Kollega 1. "...Jag menar en vanlig människa, inte en chef..." Sagt utan en tillstymmelse till ironi. Kunde vart kul annars. Sjukt vad mina kollegor tror på sina jävla hierarkier.

Dagens gest : Pensionär som gjorde gesten Vifta med armen med knuten näve, andra armen i armbågsvecket, fattar ni? Till en bilist som inte stannade vid övergångsstället.

Dagens nackspärr : A's. Somna i soffan är skönt. Ett tag.

Dagens låt : I wanna rock - Twisted Sister. Sjukt bra bli-på-bra-humör-låt.

Dagen kollega : Nya killen som ska vara här i tre månader från landet i öster. Började så bra. Fixade kaffe, småpysslade. Donade helt enkelt. Inte alla som är bra på att dona. Nu? Nada. Ställer bara till bekymmer. Inte så att det ropas...
Honom ska vi ha!
Bravissimo!
...efter honom längre. Men kaffe gjorde han bra.

Dagens samtal : Kompis som blir sur när jag svarar för att han vill höra kollega 1 säga mitt namn. Och låta sina kollegor höra på i högtalartelefonen. Att de ska driva med mina kollegor. Trist.

Obesvarade fråga : Vad gör de i de gula västarna längs vägarna på vintern? Eller på sommaren?

Dagens tristaste: P1 så fort Sommar är slut.

Mest mystiska : Det regn som faller som man inte blir blöt av. Om jag varit privatdetektiv alltså i en mörk gränd och lite mindre rädd för alla av mig.

Efterlängtade : Ett rejält sommarregn när solen skiner samtidigt. Det gillar A.


A. Tydligen en vanlig människa.